اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

کاستی‌های مسلمانان نباید به اسلام نسبت داده شود

خبرگزاری فارس: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: برخی کاستی‌هایی که در مسلمانان وجود دارد نباید به دین اسلام نسبت داده شود، زیرا این ضعف افراد است.

کاستی‌های مسلمانان نباید به اسلام نسبت داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی صبح امروز در دیدار با اساتید دانشگاه علوم اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد، اظهار کرد: امروز جهان در وضعیت خاصی قرار دارد و ما باید رتبه‌های بالای علم، دانش و بینش اسلامی را کسب نماییم.

وی افزود: خدمت به اسلام و رضایت امام زمان (عج) باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و کسب علم و معرفت می‌تواند از مجهولات بشر بکاهد.

صافی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم اسلامی آستان قدس رضوی توانسته علمای فرهیخته‌ای را تربیت کند، گفت: این دانشگاه باید در مجامع بین‌المللی به ‌عنوان یک سمبل علمی مطرح شود.

این مرجع تقلید اظهار کرد: دانشگاه علوم اسلامی آستان قدس رضوی به دلیل اینکه در جوار ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) قرار دارد باید بیش از پیش به خدمت اسلام بپردازد و سبب افتخار جهان اسلام باشد.

وی تصریح کرد: ائمه معصومین از نظر علم یکسان بودند اما حضرت رضا (ع) به دلیل فرصتی که برایشان ایجاد شد توانست بسیاری از علوم اسلامی را که مخفی مانده بود برای مردم آشکار و تبلیغ نمایند.

صافی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: امروز موقعیت رشد علمی در کشور فراهم است و باید به صورت جدی و سریع مطالب کشف ناشده را کشف و به جهانیان عرضه کنیم.

این مرجع تقلید، معروف بودن این دانشگاه را در جهان اسلام حائز اهمیت دانست و گفت: باید به علوم قرآنی، تفسیر، روایات، تربیت اساتید و سایر رشته‌های علوم اسلامی توجه ویژه شود.

صافی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم اسلامی باید در مقابل شبهات دینی و هجمه‌های دشمن با تدبیر خاصی پاسخ‌گو باشد، متذکر شد: از نظر ذخایر علمی کمبود نداریم و تمام منابع علمی در اختیار شیعیان قرار دارد.

وی با اشاره به منابع علمی شیعیان، اظهار کرد: قرآن کریم، نهج‌البلاغه، کتب اربعه، صحیفه سجادیه و دیگر آثار ائمه معصومین به عنوان ذخایر علمی جهان به شمار می‌روند.

این مرجع تقلید تشریح کرد: دعا دارای علم، معرفت و انسان‌ساز است و اگر تدبر در این زمینه انجام گیرد کاملاً آموزنده است، باید علمای مسلمان و دانشگاه علوم اسلامی این علم را به عرصه ظهور برسانند.

صافی‌گلپایگانی ادامه داد: خطبه‌ها و سخنان حضرت رضا (ع) و نهج‌البلاغه بسیار حائز اهمیت است و ما باید برای گسترش علوم اسلامی این منابع را به تمام دنیا منتشر کنیم تا مورد بحث و مطالعه در سطح بین‌المللی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با وجود اساتید مجرب در دانشگاه علوم اسلامی آستان قدس رضوی باید ترویج دین، مذهب، رسالت پیامبر و قرآن به نحو احسن انجام بپذیرد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: حیثیت بشر به علم وابسته است و هر چه علم بشر بیشتر باشد به سعادت نزدیک‌تر خواهد شد، این در حالی است که ما امروز به لطف خداوند از نظر سرمایه علمی کمبود نداریم.

صافی‌گلپایگانی یادآور شد: علوم انسان‌ساز سبب تکمیل منویات می‌شود و در زمینه علوم صنعتی باید بیش از پیش پیشرفت کنیم تا در جهان نمونه باشیم.

وی افزود: ما از دیگران بی‌نیاز هستیم و دیگران باید از علوم مسلمانان بهره‌مند شوند زیرا منابع قرآنی، احادیث و روایات نزد مسلمانان است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: امروز دنیا در وضعیت خاصی قرار دارد و از علما انتظار می‌رود آماده گسترش جهان اسلام در سرتاسر جهان باشند، هم‌چنین در مورد دین‌ستیزی مجامع غربی باید در دانشگاه‌ها پاسخی قوی ارائه شود.

صافی‌گلپایگانی تصریح کرد: برخی کاستی‌هایی که در مسلمانان وجود دارد نباید به دین اسلام نسبت داده شود زیرا این ضعف افراد است.

وی اظهار کرد: اسلام بر مبنای تعاون و همکاری بشر قرار دارد اما مبنای کفر تنازع در بقاست که سبب ظلم و کشتار افراد بی‌گناه نیز شده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول