اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس سرشماری سال گذشته

آخرین جمعیت استان مرکزی یک میلیون و 413 هزار نفر است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی آخرین جمعیت استان مرکزی بر اساس سرشماری سال گذشته را یک میلیون و 413 هزار و 959 نفر اعلام کرد.

آخرین جمعیت استان مرکزی یک میلیون و 413 هزار نفر است

محمدرضا عاشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به استخراج نتایج سرشماری سال 90 اظهار داشت: از مجموع جمعیت ساکن در استان 715 هزار و 527 نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت استان نسبت به سال 85 بسیار اندک و حدود 91 صدم درصد بوده است تصریح کرد: رشد جمعیت در استان بسیار پایین است که باید برای افزایش جمعیت برنامه‌ریزی کرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی با اشاره به رشد شهرنشینی گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته میزان جمعیت شهرنشین استان یک میلیون و 45 هزار نفر است که نسبت به سال 85 حدود پنج درصد رشد داشته است.

عاشوری جمعیت روستانشین استان را 368 هزار و 958 نفر اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: تراکم نسبی جمعیت از 46 نفر در کیلومتر در نتایج سرشماری سال 85 به 49 نفر در کیلومترمربع در سال 90 رسیده است.

وی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن استان از دوم تا 22 آبان ماه سال گذشته به اجرا درآمد گفت: دو هزار نفر از عوامل اجرایی در طرح سرشماری نفوس و مسکن مشارکت داشتند که از این تعداد 1000 نفر کارشناس و عوامل فنی و 1000 نفر ماموران آمارگیر بودند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی خاطر نشان ساخت: نتایج کلی آمارگیری به زودی در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد تا آنها بتوانند بر اساس آمار جدید به برنامه‌ریزی بپردازند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول