اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان:

سهم استان زنجان از جمعیت کشور 1.99 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان گفت: سهم استان زنجان از میزان جمعیت کشور 1.99 درصد است.

سهم استان زنجان از جمعیت کشور 1.99 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین امید‌مقدم  بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سرشماری نفوس و مسکن استان زنجان اظهار داشت: هدف از سرشماری نفوس و مسکن جمع‌آوری اطلاعات و آمار دقیق در زمینه مردم و مسکن و تامین نیازهای اطلاعاتی برنامه توسعه است.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان با اشاره به اینکه بر‌اساس آمارهای سال 85 نسبت به سال 1335 جمعیت استان زنجان 2.5 برابر شده است، خاطر‌نشان کرد: جمعیت شهری 12 برابر و روستایی 1.2 برابر رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون شش سرشماری در کشور انجام شده است، ادامه داد: سرشماری به عنوان یک طرح ملی و فرابخشی از گستردگی بالایی برخوردار است.

امید مقدم با بیان اینکه بیش از یک هزار و 600 نیروی انسانی در طرح بزرگ سرشماری نفوس و مسکن فعالیت داشتند، ادامه داد: برگزاری بیش از 120 هزار نفر ساعت آموزش برای رده‌های اجرایی این طرح از دیگر اقدامات در زمینه سرشماری در استان محسوب می‌شود.

وی به تامین بیش از 7 هزار و 500 نفر روز وسیله نقلیه در سطح استان زنجان برای اجرای طرح بزرگ سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: پیمایش بیش از 750 هزار کیلومتر در سطح استان در راستای این طرح نیز از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

قائم مقام سرشماری استان زنجان با بیان اینکه به منظور اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در استان بیش از 2 هزار و 500 متر مربع فضای اداری برای استقرار ستادهای اداری و اجرایی تامین و تجهیز شده است، ادامه داد: انجام اقدامات تبلیغاتی به منظور آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه نیز از جمله فعالیت‌های ستاد سرشماری به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است، که در ادامه جلسه از فعالان سرشماری نفوس و مسکن سال جاری با ارائه لوح سپاس تقدیر شد.

همچنین از محقق و پژوهشگر زنجانی و نخستین مامور آمارگیر طی سال 35 در استان زنجان تقدیر به عمل آمد.

ذبیح‌الله شاه‌محمدی در اهمیت آمار و سرشماری اظهار داشت: سرشماری فقط مبنای فعالیت‌ها و هدفگذاری امروز به شمار نمی‌روند، بلکه این آمارها منابع بسیار مهمی برای آیندگان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول