اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

آمارگیری جمعیتی هر 5 سال یک‌بار انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: آمارگیری نفوس و مسکن هر 5 سال یک‌بار انجام می‌شود.

آمارگیری جمعیتی هر 5 سال یک‌بار انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در آیین آغاز به کار دوره سرشماری نفوس و مسکن خراسان شمالی بر همکاری دستگاه‌ها برای برنامه ریزی در جامعه نیازمند آمار نفوس و مسکن تاکید کرد و گفت: طرح سرشماری نفوس و مسکن در استان همزمان با سراسر کشور از دوم تا 22 آبان ماه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای اثر گذاری لازم در حوزه‌های تصمیم گیری و برنامه ریزی نیاز به آمار دقیق، سریع و کامل وجود دارد، اظهار داشت: بر همین اساس برای تحقق این برنامه آمار گیران باید مطلع و آگاه باشند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: آمار یک امر حکومتی است از این رو دولت موظف است آمار لازم را کسب و در اختیار بهره گیران قرار دهد.
وی بسیج تمام امکانات دستگاه‌ها برای برگزاری طرح آمارگیری نفوس و مسکن در خراسان شمالی را خواستار شد و افزود: هفتمین دوره اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن رویداد مهمی بوده که در تصمیم گیری مدیران بسیار مهم و اثرگذار است.
شفقت اضافه کرد: این طرح تاکنون در یک دوره 10 ساله برگزار می‌شده است که با دستور رئیس جمهور، طرح سرشماری نفوس و مسکن به دلیل افزایش تغییرات در بخش‌های مختلف از این به بعد هر 5 سال یک بار برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: بر همین اساس ادارات و نهادها مکلف بوده امکانات خود اعم از؛ نیروی انسانی، خودرو وسایل مخابراتی و سایر تجهیزات مورد نیاز را در طول دوره آموزشی و اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در اختیار مرکز آمار قرار دهند.
به گفته استاندار خراسان شمالی، آخرین تقسیمات کشوری این استان نیز در این سرشماری اعمال شده است.
معاون برنامه ریزی و بودجه استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه یک هزار و 300 نفر کار آمارگیری در مناطق شهری و روستایی این استان را بر عهده دارند، گفت: این آمارگیران طی سه مرحله آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.
حسن قلی‌زاده با بیان اینکه در این کارگاه آموزش‌های مرتبط به 60 نفر از سطح شهرستان‌های خراسان شمالی ارائه می‌شود، افزود: این افراد در مرحله دوم آموزش‌های کسب شده را به آمارگیران ارائه خواهند کرد.
وی برگزاری آمارگیری نفوس و مسکن در سال جاری را آزمونی بزرگ و مهم عنوان کرد و گفت: همه برای برگزاری هرچه بهتر آمارگیری مشارکت کنند.
بر پایه این خبر، کارگاه آموزشی مربیان آمارگیران نفوس و مسکن خراسان شمالی از امروز به مدت 12 روز در مرکز تربیت معلم امام محمد باقر (ع) بجنورد ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول