اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی شهرضا:

برخورد با سوداگران مرگ جدی‌ باشد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شهرضا گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود دو درصد از جمعیت شهرضا به مواد مخدر اعتیاد دارند از این رو لازم است برخورد با سوداگران مرگ جدی‌ باشد.

برخورد با سوداگران مرگ جدی‌ باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سرهنگ خسرو احمدی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 170 کشور در سطح جهان درگیر معضل مواد مخدر هستند و در عصر حاضر مواد مخدر به عنوان بلای قرن معرفی شده است.

وی ادامه داد: کشور ایران به دلیل همسایگی با کشور افغانستان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و تاکنون بیش از سه هزار و 600 شهید والامقام را در این زمینه تقدیم کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک شهرضا گفت: شهرستان شهرضا به لحاظ قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب کشور و محوریت در مسیر استان‌های فارس، یزد و کرمان به عنوان یکی از فعال‌ترین مراکز کشف مواد مخدر در سطح کشور مطرح است.

وی با اشاره به کشف سالانه پنج تن مواد مخدر در شهرضا بیان کرد: مأموران مستقر در ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا در طول شبانه روز به بازرسی و نظارت بر همه وسایل نقلیه در این محور می‌پردازند و همچنین با همت و پیگیری مردم شریف شهرضا همواره با توزیع کنندگان خرد و کلان مواد مخدر در شهرضا برخورد جدی انجام می‌گیرد.

احمدی با اشاره به تشکیل کمیته‌های سه‌گانه مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان شهرضا گفت: نخستین کمیته تشکیل شده در زمینه اطلاع رسانی به آحاد مردم در راستای تشریح آثار و عوارض پدیده شوم اعتیاد در جامعه و خانواده فعالیت می‌کند، دومین کمیته با هدف یاری رسانی به معتادانی که درخواست ترک اعتیاد را دارند فعالیت می‌کند و سومین کمیته با سیاست مقابله وسیع با تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان تشکیل شده که با همکاری عموم مردم به تلاش برای مبازره با مواد مخدر پرداخته است.

وی با تشریح وضعیت مراکز ترک اعتیاد در شهرضا اضافه کرد: در حال حاضر مراکز ترک اعتیاد در سطح شهرستان شهرضا جوابگوی نیاز موجود نیست و با توجه به وضعیت موجود تمامی مسئولان و خیران بزرگوار باید تمامی توان و تلاش خود را برای رفع مشکلات این حوزه به کار گیرند.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم تشدید فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد افزود: بر اساس آمار موجود دو درصد از جمعیت شهرضا معتاد هستند و برای جلوگیری از گسترش این پدیده شوم در سطح شهرستان باید اقدامات پیشگیرانه به طور جدی اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد از زندانیان کشور در زمینه مواد مخدر فعالیت داشته‌اند و بسیاری از جرایم و تخلفات اجتماعی ریشه در مواد مخدر دارد که رفع آن نیازمند برخورد جدی با سوداگران مرگ است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول