اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌‌کل آمار و اطلاعات استانداری البرز اعلام کرد

سکونت 2 میلیون و 412 هزار نفر در البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری البرز اعلام کرد: جمعیت استان براساس آخرین سرشماری 2 میلیون و 412 هزار و 513 نفر است.

سکونت 2 میلیون و 412 هزار نفر در البرز

یحیی رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: آخرین سرشماری نفوس و مسکن به صورت سراسری در ایران در سال 90 انجام شد که پس از پایان سرشماری به صورت استانی پالایش اطلاعات و آمارها آغاز شد.

وی تصریح کرد: در استان البرز نیز این اقدام با استفاده از تیم‌های کارشناسی و متخصص صورت گرفت و پالایش آمار نفوس و مسکن در البرز نهایی شده است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری البرز گفت: بر اساس سرشماری 2 میلیون و 412 هزار و 513 نفر در استان البرز سکونت دارند.

*جمعیت مردها بیشتر از زنان در البرز است

رمضانی در ادامه به تفکیک جامعه آماری فوق پرداخت و گفت: جمعیت مردان استان البرز یک میلیون و 222 هزار و 621 نفر و جمعیت زنان یک میلیون و 189 هزار و 892 نفر برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار جمعیت در سال 85 و بررسی نسبت این آمارها تا سال 90 مشخص می‌شود که جمعیت استان با رشد حدود 3/4 درصد مواجه بوده و البرز از این نظر در رتبه دوم کشور قرار دارد.

مدیر‌کل آمار و اطلاعات استانداری البرز ادامه داد: همچنین مشخص شده است که در هر کیلومتر مربع از مساحت استان البرز، 471 نفر سکونت دارند.

*سکونت بیش از 80 هزار خارجی در البرز

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اسکان برخی از اتباع خارجی در این استان اظهار داشت: بیشترین تعداد مربوط به اتباع کشور افغانستان با جمعیتی حدود 72 هزار و 300 نفر است.

به گفته وی، اتباع کشورهایی چون عراق، پاکستان و ترکیه نیز در این استان سکونت دارند که تعداد آنها در مجموع هزار و 396 نفر است.

مدیر‌کل آمار و اطلاعات استانداری البرز ادامه داد: همچنین 636 نفر اتباع دیگر کشورها در استان البرز سکونت دارند و حدود 5 هزار و 700 نفر نیز از بیان ملیت خود خودداری کرده‌اند.

انتهای‌پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول