اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در گفت‌وگوی فارس با یک فیلمساز عنوان شد

اشراقی: آمار تولید سینمای ایران متناسب با جمعیت کودکان نیست

خبرگزاری فارس: یک فیلم‌ساز و کارگردان اصفهانی گفت: حدود 25 میلیون نفر از جمعیت ایران را انسان‌های زیر 20 سال یعنی کودک و نوجوان تشکیل می‌دهند اما آمار تولیدهای سینمای ایران، متناسب با این جمعیت نیست.

اشراقی: آمار تولید سینمای ایران متناسب با جمعیت کودکان نیست
زهرا اشراقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه فیلمسازان باید اثری خلق کنند که ماندگار باشد، اظهار داشت: کیفیت، ماندگاری اصولی است که فیلمسازان می‌توانند با آن فیلم‌های فاخری را خلق کنند و از فروش آن فیلم خیالشان راحت باشد.
وی افزود: تهیه‌کننده‌ و کارگردان سینما اگر بخواهد فیلم تجاری بسازد باید به کیفیت ساخت و ماندگاری فیلمش توجه کند.
این فیلمنامه‌نویس اصفهانی با بیان اینکه ایران جزو کشورهایی‌ است که جوان‌ترین جمعیت انسانی را دارد، عنوان کرد: حدود 25 میلیون نفر از جمعیت ایران را انسان‌های زیر 20 سال تشکیل می‌دهند اما آمار تولیدهای سینمای ایران، متناسب با این جمعیت نیست.
وی ادامه داد: فیلم‌های بسیار کمی برای این گروه سنی ساخته می‌شود که تعدادشان به 5 درصد کل تولیدهای سینمایی ایران هم نمی‌رسد.
این فیلمنامه‌نویس اصفهانی در بیان تاریخچه‎ ساخت فیلم‎های کودک و نوجوان گفت: اگر بنیاد سینمایی فارابی با ارائه‌ حمایت مالی برای تولید فیلم کودکان و نوجوانان، گرایش تهیه‌کنندگان را به این گروه سنی جلب کند، آمار تولید فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیشتر می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه نویسندگان، تهیه‌کنندگان و فیلم‌سازان باید از ساخت فیلم کودک و نوجوان درک درستی داشته باشند، اضافه کرد: اگر تمام آنهایی که دغدغه ساخت فیلم کودک و نوجوان دارند سینما را از دید تجارت بنگرند و همه اصولی که در یک تجارت سودآور موثر است را در نظر بگیرند آن زمان موفق می‌شوند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول