اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرکرد خبر داد:

430 آمارگیر اطلاعات جمعیتی شهرکرد را جمع‌آوری می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرکرد گفت: با آغاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن 430 آمارگیر اطلاعات جمعیتی این شهرستان را جمع‌آوری می‌کنند.

430 آمارگیر اطلاعات جمعیتی شهرکرد را جمع‌آوری می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراد کاظمی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: با اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در این استان همزمان با سراسر کشور از دوم آبان ماه آغاز می‎شود، اطلاعات جمعیتی 90 هزار خانوار این شهرستان توسط 430 آمارگیر آموزش دیده جمع‌آوری می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه عوامل این سرشماری، افزود: آموزش 430 نفر آمارگیر در چهار گروه ماموران سرشماری، کارشناسان گروه، بازبین‌ها و کارشناسان بازبین در کلاس‌های آموزشی مرحله سوم سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 در دست انجام است.
به گفته کاظمی از هفته گذشته در این شهرستان 13کلاس آموزشی مرحله سوم برای آمارگیران تشکیل شده است که آموزش‎های لازم طی 100ساعت به آنان ارائه می‎شود.
کاظمی تصریح کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در گذشته هر 10 سال یک بار در کشور صورت می‎گرفت که با توجه به اهمیت موضوع این طرح بزرگ و ملی به صورت پنج ساله انجام تا اطلاعات و نتایج بدست آمده از آن مبنای همه برنامه‎ریزی‎ها در کشور باشد.
وی بر ضرورت همکاری همه نهادها و دستگاه‎های اجرایی به منظور برگزاری مطلوب سرشماری تاکید کرد و افزود: بی‎شک برگزاری مطلوب این طرح و دقیق‌تر بودن اطلاعات جمع‌آوری شده، دقت تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های بعدی را نیز افزایش داده که فایده آن متوجه همه خواهد بود.
در ادامه این جلسه حمیدرضا فروزنده معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیر اجرایی ستاد سرشماری این استان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگ‌ساز به ویژه رسانه ملی و اصحاب جراید در آگاهی‎دهی به مردم و ترویج فرهنگ صحیح همکاری با ماموران سرشماری نقش مهم و برجسته‌ای دارند که لازم است برای اجرای مطلوب این طرح مهم و ملی به میدان آمده و نقش‌آفرینی کنند. 
وی ادامه داد: هر چه قدر بتوانیم اطلاعات و آمار بهنگام و صحیح‌تری در مورد خصوصیات جمعیتی استان بدست آوریم، برنامه‎ریزی‌ها نیز از دقت و اعتبار بیشتری برخوردار خواهند بود و گام‎های بلندی در جهت توسعه میهن عزیز اسلامی برداشته خواهد شد.
 وی با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزی‌های در سطح کشور بر آمار و ارقام حاصل از این سرشماری استوار خواهد بود، تاکید کرد: آمار و اطلاعات صحیح و جامع لازمه برنامه‌ریزی کلان کشوری، استانی و شهرستانی است.
فروزنده افزود: در سر شماری امسال در شهرستان شهرکرد از 90 هزار خانوار سرشماری می‎شود که جمع‌آوری صحیح اطلاعات این حجم مستلزم همکاری همه‎جانبه مردم و عوامل اجرایی سرشماری در این شهرستان است.
جلسه شورای اداری شهرستان شهرکرد با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری، فرماندار شهرستان شهرکرد، مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری و دبیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ،معاونان فرماندار اعضای ستاد سرشماری شهرستان شهرکرد در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول