اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کار انتخاب شهردار جدید در شورای شهر اراک کلید خورد

خبرگزاری فارس: اعضای شورای اسلامی شهر اراک کار بررسی صلاحیت نامزدهای پست شهرداری اراک را آغاز کرد.

کار انتخاب شهردار جدید در شورای شهر اراک کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک در پی مسائل پیش آمده در شهرداری اراک و استعفای شهردار این شهر اعضای شورای اسلامی شهر کار انتخاب شهردار را از بین 15 گزینه پیشنهادی از امروز به طور رسمی آغاز کرد.

در نشست امروز شورای شهر اراک 3 نفر از بین 15 گزینه پیشنهادی با حضور در سالن جلسات شورا ضمن پاسخگویی به سوالات اعضا برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه کردند.

ابوالفضل جنیدی یکی از گزینه‌های پیشنهادی در این نشست گفت: نمی‌توان با نگاه سلیقه‌ای و موضعی مسائل و مشکلات شهر را بررسی و برای آن راهکار ارائه داد، بلکه باید به صورت خوشه‌ای و با تکیه بر تخصص متخصصان نسبت به رفع مشکلات در حوزه‌های شهری اقدام کرد.

وی با بیان اینکه شهردار باید خود را به عنوان عضو دهم شورا بداند افزود: شهردار باید در طول فعالیت خود از خودسری و خود رأیی مدیریت شهری پرهیز کرده و با پذیرش نقدها در راستای تحقق خواسته‌ها، انتظارات و دغدغه‌های مردم بکوشد.

جنیدی بر لزوم تعامل مناسب بین مردم و شهرداری تاکید کرد و گفت: داشتن برنامه برای وصول مطالبات از موضوعات اساسی است که با توجه به طلب بسیار بالای شهرداری اراک از دستگاه‌ها و ارگان‌ها و مردم شهردار جدید باید به آن توجه کند.

ابوالقاسم خراجی نیز با اشاره به اینکه مسائل و رویدادهای اخیر در مجموعه مدیریت شهری سبب نگرانی گسترده مردم در مورد آینده املاک شده است گفت: بسیاری از مردم با انتشار آگهی و سپردن املاک خود برای فروش نشان دادند که به مدیریت شهری اعتماد ندارند که در این راستا به عنوان اولین اولویت بازسازی اعتماد مردم به شهرداری را در دستور کار خود قرار خواهم داد.

وی با بیان اینکه شهر اراک نیازمند جذب سرمایه برای به سامان رساندن پروژه‌های نیمه کاره در شهر است ادامه داد: موضوع جذب افراد متخصص و سرمایه‌گذاران در امور شهری از موضوعاتی است که تاکنون نسبت به آن توجه کافی صورت نگرفته است و تلاش داریم با ایجاد مشوق‌های مناسب در ساده‌سازی امور سرمایه‌گذاری زمینه را برای حضور آنان در شهر اراک فراهم کنیم.

وی ضعف در سیستم زیباسازی، امور مالی و اداری و کمبود نیروی متخصص در شهرداری را از چالش‌های فراروی شهردار آینده دانست و افزود: امید می‌رود با استفاده از نیروهای کارشناس و مشاوران متخصص این ضعف‌ها و کمبودها را جبران کنیم.

خراجی از عزم جدی برای اجرای پروژه 55 متری در شهر اراک خبر داد.

در ادامه این نشست علی چگینی فوق‌لیسانس عمران و دانشجوی دکترای مهندسی عمران نیز گفت: توسعه شهری بدون همکاری همه بخش‌ها امکان‌پذیر نیست و نباید برنامه‌های شهرداری با دیگر دستگاه‌ها دارای تضاد باشد.

وی تمرکززدایی، آموزش کارکنان و کارگران، توجه به موضوع آلودگی‌های صوتی و بصری، افزایش سرانه فضای سبز و توجه به اتوماسیون اداری را از برنامه‌های خود برای احراز سمت شهرداری اراک برشمرد.

در این نشست آقایان غفاری، رجایی، مولایی‌نسب، قائم‌مقامی و خانم‌ها زینت‌السادات کریمی، اشرف بهادری و زهرا آقا باقری مرزیجرانی هر یک نظرات و سوالات خود را از کاندیداهای احراز سمت شهرداری اراک مطرح و پاسخ‌های آنان را دریافت کردند.

گفتنی است شهردار اراک پس از شنیدن نظرات و برنامه‌های تمامی 15 کاندیدای احراز این سمت در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول