اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهرستان چالوس:

سیاسی‌گرایی در انتخاب شهردار لحاظ نشود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهرستان چالوس گفت: سیاسی‌گرایی در انتخاب شهردار لحاظ نشود.

سیاسی‌گرایی در انتخاب شهردار لحاظ نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن‌آباد، جعفر رستمی‌فر عصر امروز در همایش بزرگ شوراها که به مناسبت روز ملی شوراها در مرزن آباد برگزار شد با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی طی 12 سال گذشته افزود: خوشحالیم که مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را شاهدیم و این نشان می‌دهد جامعه ما به سوی جامعه‌ای دموکراسی و مدنی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه عزیزترین فرد نزد خداوند با مسئولیت‌ترین آنهاست، اظهار داشت: قانون اساسی خود ثمره خون شهداست، بنابراین ما به‌عنوان نمایندگان مردم مسئولیت خطیری را بر دوش داریم تا باخدمت‌رسانی صادقانه به مردم، پاسخگوی خون شهدا نیز باشیم.

رستمی‌فر ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های شوراها باید به گونه‌ای باشد که برای سال آینده نیز این برنامه‌ها تعریف شده و دارای جایگاه مطلوب باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه شورا حاکمی را در جامعه نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: فضای شوراها باید فضای کار و تلاش برای خدمت به مردم همراه با در نظر گرفتن عدالت و نوع دوستی و همدلی باشد، کار شورا نیاز به سعه صدر دارد و بپذیریم که اجماع بر رای فردی ارجحیت دارد.

رئیس شورای شهرستان چالوس با بیان اینکه خود را بزرگ و دیگران را کوچک نبینیم، بیان داشت: اعمال سلایق جناحی و طایفه‌ای و فرد‌گرایی، فاصله گرفتن از مردم و عدم بهره‌گیری از قوانین و آئین‌نامه‌ها، نادیده انگاشتن ظرفیت‌های کلان نخبگان، محدود شدن در قلمروهای کوچک، عدم جذب سرمایه‌گذار و.... به شورا ضربه می‌زند.

رستمی فر در پایان با تاکید بر تسریع در پروژه بزرگراه تهران شمال از سوی مسئولان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در شورای شهرستان و دیگر شوراهای شهرستان غرب استان، مساله استانی شدن این خطه بوده که در همین راستا جلسات متعددی برگزار شده و توانستیم با ارایه دلایل کافی و منطقی چالوس را به عنوان مرکز استان جدید پیشنهاد دهیم که امیدواریم این طرح که خواسته به حق مردم غرب مازندران است به‌زودی محقق شود.

امام جمعه مرزن‌آباد نیز در این همایش با تبریک روز شورا گفت: جایگاه رفیع شورا هم در دین اسلام و هم قانون اساسی بر کسی پوشیده نیست.

حجت‌الاسلام محمود علیخانی افزود: در قرآن کریم دو آیه مستقل در مورد شورا صحبت شده و سوره‌ای نیز به نام شورا نازل شده است، در همین راستا با نگاهی به روش و سیره زندگی پیامبراکرم و ائمه معصومین و احادیث آنها درمی‌یابیم که مشورت از جایگاه والایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امروزه نه تنها کشورهای اسلامی بلکه بسیاری از سیاستمداران دنیا اهمیت بسیاری به شورا و مشورت قائل هستند، گفت: در قانون برای مشارکت دادن مردم و تفویض برخی اختیارات برای شورا جایگاه خاصی تعریف شده است.

امام جمعه مرزن آباد با بیان اینکه یاد خدا باید در سرلوحه کار شوراها قرار داشته باشد، گفت: ملاک قرار دادن تعهد و تخصص در تصمیم‌گیری‌های شورا، عدم سیاسی‌گرایی در انتخاب شهردار، اجرای عدالت در تقسیم بودجه‌ها و اعتبارات، توجه و اهتمام ویژه در اعتلای فرهنگی و معنوی جامعه، توجه به معماری اسلامی و فرهنگی در زیباسازی‌ها، پاسخگو بودن در مسائل مالی، تعامل و ارتباط مسمتر با شهرداران و دهیاران و ... بخشی از وظایف شوراهاست که باید بدان توجه داشته باشند..

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول