اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نظارت در احداث مسکن مهر تقویت شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ضعف موجود در حوزه نظارت بر ساخت و ساز مسکن مهر باید رفع شده که انتظار داریم سازمان نظام مهندسی با انتخاب و استقرار مهندسان ناظر این مشکل را برطرف کند.

نظارت در احداث مسکن مهر تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: با تشکیل کمیته فنی و ارزیابی روند پیشرفت مسکن مهر در جای جای استان و ارائه گزارش به این جلسه ضعف‌ها و نقص‌ها کاملاً مشهود است و ما در رفع آنها از اعضای جلسه خواستیم تا همت جمعی داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت واقعی شدن آمارها در تولید مسکن مهر و جلوگیری از انتشار آمار ضد و نقیض در این زمینه خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان اعم از آب، برق و گاز شایسته و مطلوب انجام وظیفه کرده‌اند و در رفع مشکل کمبود اعتبار آنها از اداره کل تعاون انتظار داریم تا با تهیه لیست تعاونی‌هایی که 85 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه دارند با معرفی به بانک مسکن رقم مورد نیاز انشعابات را به صورت متمرکز از این طریق به حساب شرکت‌های خدمات‌رسان واریز کنند.

رئیس شورای مسکن استان دقت و نظارت در ساخت و ساز‌ها، تقویت کارهای کنترلی به ویژه از سوی مسکن و شهر‌سازی را یادآور شد و گفت: ما باید سعی کنیم واحدهایی که در حال احداث هستند تا پایان دولت دهم آماده تکمیل و واگذاری کنیم و در خصوص برخی از پروژه‌ها که امکان تکمیل آن تا مرداد سال آینده وجود ندارد به شکل فاز‌بندی و بر اساس نیاز متقاضیان واحدها را احداث کرده و واگذار کنیم.

صابری از مسکن و شهر‌سازی خواست؛ تا در برخی از شهرها که با کمبود متقاضی و یا راغب نبودن آنها به پرداخت آورده اولیه مواجه هستند کارها را به میزان درخواست شده فاز به فاز جلو ببرند تا افراد متقاضی حقیقی صاحب سرپناه شده و پاسوز دیگر متقاضیانی که در پرداختی‌های خود دچار مشکل هستند نشوند.

این مسئول با اشاره به پرداخت هزینه‌های متعارف برای مهندسان در قالب طرح نظارتی و اجرایی مسکن مهر تصریح کرد: ‌مهندسی که پول میلیونی می‌گیرد باید در محل اجرای پروژه مستقر باشد و بر روند انجام کار نظارت مستمر داشته باشد تا مبادا کوچکترین خطا و انحراف اسباب تبلیغات منفی علیه مسکن مهر را زمینه‌ساز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان اردبیل به نزدیکی فصل سرما و تعطیلی پروژه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب پروژه‌های مسکن مهر در مرحله نازک‌کاری هستند به نظر می‌رسد در این فصل نیز می‌توان با تدبیری درست از تعطیلی پروژه‌ها جلوگیری کرد و به انجام آن سرعت بخشید.

صابری از شهرداری‌ها و مسکن و شهر‌سازی خواست؛ تا در حوزه خدمات زیر‌سازی و آماده‌سازی پروه‌ها همت و مشارکت کرده و در تکمیل شش باب مدرسه مصوب در مجتمع‌های مسکونی مهر که دو واحد آن در اردبیل و چهار باب در شهرستان‌ها قرار است احداث شود سرعت عمل بیشتری به خرج دهند.

وی همچنین دفتر فنی استانداری را موظف کرد 25 درصد ظرفیت و توان خود را در حوزه نظارت بر مسکن مهر اختصاص دهند و اگر مهندس ناظر به وظیفه خود به درستی عمل نکند با قطع پرداختی و باطل کردن پروانه اقدام قانونی انجام شود.

استاندار اردبیل با بررسی تک تک پروژه‌های مسکن مهر در شهرستان‌های مختلف و ارائه گزارش کمیته فنی در این جلسه با اشاره به واحدهای مسکونی مهر در حال احداث اردبیل بیان داشت: با توجه به درخواست متقاضیان و حساسیت مسکن مهر در مرکز استان ضرورت دارد این پروژه‌ها به سرعت و با رعایت کیفیت تکمیل شده و تحویل متقاضیان شود تا برخی ایرادات و اشکالات عمومی نیز از بین برود.

صابری مشکل اصلی مسکن مهر را مشکل مدیریت برشمرد و تصریح کرد: مشکل تنها آورده متقاضی و یا برخی نارسایی‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان نیست بلکه مشکل ضعف مدیریت در حوزه مسکن است که اگر جبران شود بسیاری از نارسایی‌ها اصلاح خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما نباید به ارائه آمار و ارقام صوری اکتفا کرده و دلخوش کنیم بلکه باید وارد میدان شده و مشکل فنی، زیى‌سازی، آماده‌سازی و برخی دیگر از نارسایی‌ها را برطرف کنیم تا مردم را امیدوار به تامین مسکن و خلاصی یافتن از اجازه‌نشینی کنیم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول