اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان خبر داد

پرداخت 655 میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: از آغار ساخت پروژه‌های مسکن مهر در استان کردستان توسط بانک مسکن 655 میلیارد تومان تسهیلات به این بخش واگذار شده است.

پرداخت 655 میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر در کردستان

سید اصغر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد این در حالی است که این مبلغ از مجموع 803 میلیارد تومان تسهیلاتی است که جزو تعهدات این بانک بوده و با متقاضیان عقد قرارداد شده است.

وی بیان داشت: از سال 1388 که اعطای تسهیلات مسکن مهر به بانک مسکن واگذار شد، تسهیلات بیش از 90 درصد این پروژه‌ها توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: طی این مدت 13 هزار و 257 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت به شکل سنتی خواستار استفاده از تسهیلات 20 میلیون تومانی بودند که با 12 هزار و 526 واحد آن عقد قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، 4 هزار و 87 واحد برای استفاده از تسهیلات بانک مسکن معرفی شده‌اند که از این تعداد 3 هزار و 840 واحد از آنها توسط بانک عقد قرارداد شده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان با ذکر این مطلب که اعطای تسهیلات بانک مسکن در سه حوزه سنتی، نیمه‌صنعتی و فناوری و صنعتی‌سازی است، گفت:در بخش فناوری و صنعتی‌سازی طی دوره سه ساله گذشته 16 هزار و 518 واحد به بانک معرفی شده است که 14 هزار و 151 واحد از این تعداد منجر به عقد قرارداد شده است.

حسینی تاکید کرد: در مجموع در مدت یاد شده 46 هزار و 43 واحد مسکن مهر به منظور استفاده از تسهیلات بانکی به بانک مسکن معرفی شده است که از این تعداد با 42 هزار و 698 واح آنها عقد قرارداد صورت گرفته است.

مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان همچنین به اعطای تسهیلات به متقاضیان خرید و ساخت مسکن در غیر قالب مسکن مهر اشاره کرد و افزود: بر اساس دستورالعمل‌های موجود سقف تسهیلات اعطایی به این متقاضیان 20 میلیون تومان بوده و در هر شش ماه تا یک برابر مانده موجودی آنها به آنها وام تعلق می‌گیرد.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به اعطای وام‌های قرض‌الحسنه مشاغل خانگی و اشتغالزایی توسط بانک مسکن اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته 525 فقره تسهیلات تا سقف 10 میلیون تومان با معرفی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به متقاضیان مشاغل خانگی و اشتغالزایی استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت همچنین 291 فقره تسهیلات مشاغل خانگی و 133 فقره تسهیلات اشتغالزایی با معرفی کمیته امداد به بانک مسکن معرفی شده که جمعاً 12 میلیارد و 549 میلیون تومان تسهیلات به این بخش اختصاص یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی سه ماهه نخست سال‌جاری تعداد 100 فقره تسهیلات خرید خانه و 128 فقره قرض‌الحسنه ازدواج، همچنین 43 فقره جعاله تعمیرات توسط مدیریت استان کردستان به متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول