اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد

احداث فضاهای آموزشی در 2 شهرک مسکن مهر نهاوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: دو فضای آموزشی در شهرک‌های مسکن مهر 57 هکتاری و شهید حیدری نهاوند ایجاد می‌شود.

احداث فضاهای آموزشی در 2 شهرک مسکن مهر نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در شورای آموزش و پرورش نهاوند خطاب به دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل آب، برق و گاز شهرستان گفت: آنچه که مصوب هیئت وزیران در رابطه با تخفیف بهای برق، آب و گاز مصرفی فضاهای آموزشی است باید مورد توجه واقع شود.

فرماندار نهاوند آموزش و پرورش را به لحاظ گسترده بودن یکی از دستگاه‌های مهم و فرهنگ‌ساز در کشور خواند و افزود: پیروی از منویات مقام معظم رهبری در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برای همگان ضروری است زیرا ایشان به خوبی همه مسائل ریز و درشت این سند را می‌دانند و در راستای اجرای صحیح آن تذکرات منطقی و اثرگذاری را بیان فرموده‌اند.

وی ایجاد مدارس قرآنی را یکی از گام‌های مؤثر در آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: آشنا کردن نسل جوان با مفاهیم قرآنی امری لازم و ضروری است، بنابراین آماده کردن ذهن جوانان برای دفاع از آرمان‌های انقلاب باید مد نظر باشد.

زارعی‌کوشا به اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت روحانیون به ویژه در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و ادامه داد: برگزاری همایش‌ها و کارگروه‌های آموزشی به ویژه آموزش و پرورش با هدف بصیرت‌افزایی لازم است.

امام جمعه نهاوند نیز تعلیم و تعلم را مهمترین رسالت این نهاد گسترده خواند و ابراز داشت: باید نشاط‌آفرینی، امیدآفرینی و بصیرت‌افزایی از مهمترین مأموریت‌های آموزش و پرورش باشد.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی تلاش دشمن را در هدف قرار دادن نسل جوان به منظور القای ناامیدی و یأس در بین جوانان خواند و افزود: همه ما وظیفه داریم به دقت فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری را در عرصه‌ها و موقعیت‌های گوناگون نصب‌العین خویش قرار دهیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند نیز از واگذاری زمین کنونی مدرسه مدرس با وسعت 4 هزار متر مربع به شهرداری نهاوند خبر داد و گفت: از آن جایی که ساختمان قدیمی شرکت دخانیات نهاوند در آینده‌ای نزدیک به میدان مرکزی شهر و فضای سبز تبدیل می‌شود بنابراین با مصوبه شورای آموزش و پرورش زمین مدرسه مدرس نیز در اختیار شهرداری قرار گرفت.

علیرضا تکلو ادامه داد: شهرداری موظف شد به عنوان معوض همان متراژ زمین را برای احداث مدرسه قرار دهد که یک میلیارد تومان اعتبار ساخت دارد و امسال نیز باید اجرایی شود تا گره ترافیک شهر نهاوند باز شود.

وی از ایجاد 96 مدرسه برای اجرای طرح 3-3-6 در نهاوند خبر داد و اظهار داشت: سال تحصیلی امسال 2 هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول