اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار یاسوج عنوان کرد

حمایت ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توسعه عمران شهری یاسوج

خبرگزاری فارس: شهردار یاسوج گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توسعه عمران شهری یاسوج در حوزه‌های مختلف حمایت ویژه می‌کند که این امر موجب رونق گرفتن توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهر شده است.

حمایت ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توسعه عمران شهری یاسوج

قباد نگین‌تاجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از شروع کار مطالعاتی پل چهارم روی رودخانه بشار یاسوج از بلوار شهید رجایی به سمت بیمارستان امام سجاد خبر داد.

شهردار یاسوج با اشاره به اهمیت احداث این پل اظهار داشت: اتصال این پل از دو جنبه حائز اهمیت است که یک جنبه آن با نظر به مدیریت بحران و توجه به بدترین شرایط برای بحران‌های فصلی رودخانه بشار یاسوج و قطع احتمالی مسیر عبور و مرور از رودخانه بوده و جنبه دیگر رفع مشکل ترافیکی شهر و دسترسی بهتر و سریع‌تر به بیمارستان امام سجاد یاسوج است که بر اهمیت احداث این پل افزوده است.

وی گفت: روبه‌روی بلوار شهید رجایی چند پروژه مهم در حال احداث یا احداث شده مانند بیمارستان امام سجاد، دانشکده پیراپزشکی، مرکز ام.آر.آی و ادامه پارک ساحلی وجود دارد که احداث این پل علاوه بر تسهیل در عبور و مرور و دسترسی به این اماکن، موجب اتصال به کمربندی بالاتر از نجف‌آباد و حتی وصل آن به جاده قدیم شیراز خواهد شد.

وی بیان کرد: احداث این پل قابلیت هدایت ترافیکی و توزیع مناسب بار ترافیکی در روزهای پر ازدحام شهر را با توجه به گردشگر‌پذیر بودن یاسوج دارد که بخشی از اهداف احداث این پل است.

نگین‌تاجی افزود: در ایامی که پارک ساحلی پر ازدحام بوده بیمارستان امام سجاد یاسوج عملا فاقد راه دسترسی مناسب است که احداث این پل، دسترسی آسان مردم به بیمارستان را تسهیل می‌کند.

شهردار یاسوج ادامه داد: با احداث این پل ساکنان محدوده نجف‌آباد، سروک و ادامه آن تا شهرک ولایت و روستاهای حومه و مجاور می‌توانند برای تسهیل در عبور و مرور و دسترسی سریع به شهر از آن استفاده کنند.

به گفته نگین‌تاجی در دوره‌های قبل چندین بار مطالعه این پل انجام گرفته و مشاورینی نیز انتخاب شده بودند که فاز صفر طرح مطالعه شده بود، اما ادامه کار بنا به هر دلیلی انجام نشد.

شهردار یاسوج افزود: مسئولین عالی استان و شهرداری و شورای شهر یاسوج بر اجرای این پروژه و تسریع در شروع عملیات اجرایی آن اتفاق نظر دارند و اجرای آن را از ضروریات شهر یاسوج می‌دانند.

وی اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبار لازم و مذاکرات انجام گرفته با مشاور قبلی جهت تکمیل طرح و اجرایی کردن فعالیت، احداث این پل به مرحله عمل نزدیک شود.

این مسئول افزود: با توجه به مذاکرات انجام گرفته با مشاور طرح قرار است حداکثر تا پایان آبان‌ماه مطالعات و ارائه نقشه‌های جزئیات فاز دوم طرح به استان ابلاغ شود.

شهردار یاسوج افزود: ضمن اینکه مقرر شده عملیات اجرایی احداث پل در کوتاه‌ترین فاصله رودخانه اجرا شود از این رو به عنوان یک نماد و المان شهری در اجرای آن تسریع می‌شود.

 

نگاه عالمانه استاندار به مسائل شهری قابل تحسین است

شهردار یاسوج از نگاه ویژه نیکزاد استاندار به شهرداری‌ها تشکر و قدردانی کرد و گفت: در سال 90 و 91 استاندار و معاون عمرانی در استان اعتبارات قابل توجهی در فصل‌های مختلف عمران شهری از جمله بهبود عبور و مرور، معابر و فصل حوادث به شهرداری یاسوج کمک کرده‌اند که در طول سالیان گذشته این مبلغ اعتبارات عمرانی تزریق شده به شهرداری با این حجم بی‌نظیر بوده است.

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه شهر یاسوج به عنوان مرکز استان نماد پیشرفت شهرهای دیگر محسوب می‌شود، ابراز داشت: الگوبرداری دیگر شهرها از یاسوج به واسطه پروژه‌های در دست اجرا و طرح‌هایی است که در زمینه عمرانی و در زمینه زیباسازی شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نگین‌تاجی افزود: اگر حمایت‌های مدیران ارشد استانی در گذشته این گونه بود، بخش زیادی از مشکلات فعلی شهر یاسوج تاکنون برطرف می‌شد.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با مهم‌ترین پروژه‌های کلان شهری که توسط شهرداری در دست پیگیری است به برخی از این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: با اجرای کامل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد توسعه و آبادانی در این دیار خواهیم بود.

شهردار یاسوج اجرای پروژه پارک ولایت با 22 هکتار، پارک کوی شهرداری با دو هکتار، اجرای 35 کیلومتر جدول‌گذاری در سطح شهر یاسوج، اجرا و تکمیل بلوار کشاورز شهر یاسوج، اجرای 2 هزار و 700 متر کانال دفع آب‌های سطحی با مشخصات فنی مورد نیاز و سنگ‌چینی حجیم، احداث افزون بر 800 متر دیوار حفاظتی کنار خیابان‌های غیر همسطح و اجرا و تعریض خیابان جمهوری اسلامی را بخشی از این پروژه‌ها عنوان کرد.

نگین‌تاجی، اجرای پل اتصال جاده اصفهان بر روی رودخانه مهریان به طول 263 متر، احداث نمایشگاه مرکزی دائمی یاسوج، اصلاح میادین و معابر و خیابان‌های مشکل‌دار در سطح شهر، طرح ساماندهی آبشار یاسوج، اجرای بالغ بر 16 هزار تن آسفالت در معابر شهری، اجرای ادامه پارک مهرورزی و ساماندهی پارک‌های کنار رودخانه بشار و خاکریزی آن‌ها، تکمیل جاده اتصال آبشار به بلوار ابوذر، در دست اجرا بودن پروژه خیابان حدفاصل آبشار و پارک جنگلی، اجرای ساختمان آرامستان شهر یاسوج، تکمیل و بهره‌برداری از پل شهید عوض‌زاده به سمت آبشار را بخشی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام شهرداری یاسوج دانست.

 

مدیریت شهری با مشارکت مردم و همکاری مسئولین موفق‌تر عمل می‌کند

شهردار یاسوج با اشاره به این‌که مدیریت شهری با مشارکت مردم و همکاری مسئولان موفق‌تر عمل می‌کند، گفت: شهرداری‌ها از بدو تولد تا مرگ و حتی بعد از مرگ به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند که باید با ارائه راهکارهای مناسب و جلب اعتماد مردم زمینه مشارکت بیش از پیش آن‌ها را در توسعه و عمران شهری به دست آورد.

وی گفت: اگر مردم شهر را به عنوان خانه دوم خود تلقی کنند و در پاکیزه نگه داشتن شهر و توجه به معماری اسلامی و ایرانی در ساخت و سازها توجه داشته باشند، شاهد شهری زیبا خواهیم بود که همه از دیدن آن لذت ببرند.

وی با بیان اینکه شهرداری یکی از مهم‌ترین نهادهای خدمت‌رسان و خدمت‌گزار در کشور است، اظهار داشت: شهرداری‌ها بیشترین میزان مراجعان را در میان سایر ارگان‌ها دارند که وظایف متعددی از سوی این نهاد در حال انجام است. 

شهردار یاسوج با تاکید بر این‌که اعتمادسازی نقش مهمی در مشارکت مردمی دارد، اظهار داشت: الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی بر مبنای توسعه پایدار بر سه اصل پایداری اقتصادی، پایداری محیط زیست و پایداری فرهنگی اجتماعی استوار است.

نگین‌تاجی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، اعتمادسازی و مشارکت مردمی را از جمله مهم‌ترین اصول دستیابی اصیل به پایداری فرهنگی و اجتماعی دانست.

وی گفت: در تلاشیم با استفاده از همه امکانات مدیریت شهری و جلب اعتماد مردم مشارکت آنان در اداره شهر بیشتر شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول