اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پرداخت یک میلیارد و 170 میلیون ریال

سهم نیم‌درصدی شهرداری شهرکرد به کتابخانه‌های عمومی پرداخت شد

خبرگزاری فارس: شهردار شهرکرد گفت: از سال گذشته تاکنون افزون بر یک میلیارد و 170 میلیون ریال بابت سهم نیم‌ درصدی بودجه شهرداری به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

سهم نیم‌درصدی شهرداری شهرکرد به کتابخانه‌های عمومی پرداخت شد

نورالله غلامیان دهکردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با پرداخت این مبلغ به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان، شهرداری شهرکرد همواره به عنوان یک نهاد مدنی گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین شهروندان را از سیاست‌های راهبردی و فرهنگی خود می‌داند.

وی افزود: کتابخانه‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی دارند و جذب شهروندان خصوصاً جوانان به کتابخانه‌های عمومی و در نتیجه نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی به نفع جامعه است.

وی ادامه داد: توجه به کتابخانه‌های عمومی، پاسخگویی به اولی‌ترین حقوق شهروندان از وظایف مهم شهرداری‌ها است.

غلامیان پرداختن به مقوله کتاب و کتابخانه عمومی را یک ضرورت دانست و گفت: زندگی متلاطم شهری با آرامش و متانت کتابخوانی باید قرین شود تا یک زندگی متعادل را ارزانی شهروندان کند.

شهردار شهرکرد شهر و جامعه بدون کتاب را غیر قابل تحمل خواند و اظهار داشت: این شهرداری همچنین با داشتن دو باب کتابخانه عمومی در سطح شهر که دارای بیش از 40 هزار جلد کتاب است روزانه به ارائه خدمات فرهنگی در این زمینه می‌پردازد.

غلامیان با بیان اینکه شهرداری شهرکرد همواره در مسیر اقدامات فرهنگی در حرکت است، افزود: پرداخت یک میلیارد و 170 میلیون ریال به کتابخانه‌های عمومی این استان برای سهم‌ نیم‌درصدی آنان از کل درآمدهای شهرداری یک نمونه از این اقدامات فرهنگی شهرداری شهرکرد است.

وی ادامه داد: در جامعه امروزی باید فرهنگ کتابخوانی در بین همه اقشار جامعه خصوصاً جوانان نهادینه شود چرا که یکی از راه‌های دستیابی به علم روز دنیا آشنایی با کتب مختلف در میان اقوام گوناگون است.

غلامیان بیان داشت: با جذب جوانان به کتابخانه‌ها و دوری گرفتن آنها از موارد غیر اخلاقی و فراهم نشدن زمینه ارتکاب جرائم برای آنها در کاهش جرم و جنایت حرکتی رو به جلو داشته‌ایم.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول