اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاون عمرانی استاندار خراسان‌شمالی مطرح شد

انتقاد از تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری بجنورد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی نسبت به تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی در گلستان‌شهر بجنورد توسط شهرداری انتقاد کرد.

انتقاد از تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، احمدرضا عفتی ظهر امروز در نشست با مسئولان این استان اظهار کرد: با وجود اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار به منظور ساخت ایستگاه آتش نشانی در گلستان‌شهر، لیکن این پروژه تاکنون اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: حتی این پروژه حدود سه ماه قبل کلنگ‌زنی شده اما تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای ساخت آن انجام نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی با تاکید بر تأمین زیرساخت‌ها در گلستان‌شهر بجنورد گفت: تسریع در اجرا و تکمیل خدمات مورد نیاز مردم در سایت‌های مسکن مهر ضرورت دارد.

عفتی با بیان اینکه در سال جاری بهره‌برداری از 4 هزار و 90 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 10 هزار واحد در مناطق روستایی برنامه‌ریزی شده است، افزود: نباید هیچ بهانه‌ای از سوی دستگاه‌ها برای عدم تحویل این واحدها در سال جاری مطرح شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها به هر نحو ممکن مسائل را برطرف و زیرساخت مورد نیاز را تأمین کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان و ابلاغ اعتبارات مصوبات گفت: به همین منظور 42 میلیارد ریال اعتبار برای دستگاه‌های خدمات‌رسان و طرح‌های مسکن مهر اختصاص داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی هم در این نشست گفت: طی سنوات گذشته 217 هزار متر مربع زمین در گلستان‌شهر به ارگان‌های دولتی واگذار شده است.

عطاءالله قادری با بیان اینکه این اراضی برای احداث کلانتری،‌ مدرسه، شهرداری، آتش نشانی، کتابخانه، نانوایی، بانک و ... واگذار شده است، افزود: دستگاه‌های خدمات رسانی که زمین از راه و شهرسازی برای ساخت پروژه‌ها تحویل گرفته‌اند، سریع‌تر نسبت به تکمیل این پروژه‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دور نخست افتتاحیه‌های مسکن مهر در استان در قالب 9 هزار و 310 واحد برنامه‌ریزی شده است، گفت:‌ این برنامه با حضور یکی از مسئولان کشوری اجرا شده و واحدهای مسکن مهر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه این نهاد متولی احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر است، اظهار کرد: انتقال برخی از خدمات به واحدهای مسکونی در این شهرها به کندی صورت می‌گیرد.

علی محمدی بر تسریع گاز رسانی در سایت‌های مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر تاکید کرد و گفت: در برخی از سایت‌های مسکن مهر گاز رسانی به کندی صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سایت مسکن مهر در شهرهای گرمه و جاجرم در 15 مهر جاری آسفالت خواهد شد، از تمام شرکت‌های خدمات رسان خواست تا قبل از اجرای این پروژه نسبت به تأمین خدمات مورد نیاز در این سایت‌ها اقدام کنند.

محمدی با بیان اینکه آسفالت شکافی یکی از معضلات طرح‌های بنیاد مسکن در مناطق شهری و روستایی است، گفت:‌ پس از اجرای آسفالت در این سایت اجازه آسفالت شکافی به شرکت‌ها داده نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی هم با بیان اینکه گاز رسانی به سایت‌های مسکن مهر طبق برنامه در حال انجام است، افزود:‌ البته گاز رسانی به این سایت‌ها منوط به ساخت واحدهای مسکونی و مشخص شدن بر و کف است.

حسین تقی‌نژاد با انتقاد از اینکه در برخی از پروژه‌های مسکن مهر به ویژه شهرهای زیر 25 هزار نفر هم‌زمان با اسکلت واحدهای مسکونی، نهاد متولی اقدام به آسفالت معابر می‌کند، گفت: شرکت گاز بدون ساخت واحد مسکونی و صرفاً در حد اسکلت واحدها نمی‌تواند گاز رسانی را انجام دهد.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول