اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

2 کمیته جدید در کمیسیون آموزش و تحقیقات تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم، دو کمیته جدید پیش‌بینی شده است تا اشتغال دانش‌بنیان را دنبال کنند.

2 کمیته جدید در کمیسیون آموزش و تحقیقات تشکیل می‌شود

محمدمهدی زاهدی، پیش از ظهر امروز در حاشیه دومین اجلاس دبیران کانون‌های مدارس اسلامی سراسر کشور در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نهم، در آغاز کار خود، پنج کمیته تخصصی را برای بهبود عملکرد خود تعریف کرده که از این میان، دو کمیته در فضای مجلس جدید طراحی شده که تاکنون سابقه نداشته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیته‌های پنج‌گانه این کمیسیون، شامل کمیته آموزش و پرورش، کمیته آموزش عالی و پزشکی، کمیته آموزش مهارتی، کمیته دانشگاه اسلامی و علوم انسانی اسلامی و کمیته تحقیقات و فناوری است.

زاهدی ادامه داد: روز قبل هیئت رئیسه این کمیته‌ها مشخص و مقرر شد تا هفته آینده، اولویت‌های کاری خود را در کمیسیون اعلام کنند.

وی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و اجرای نقشه جامع علمی کشور را از مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات بهارستان نهم عنوان کرد.

زاهدی تاکید کرد: برای اجرای نقشه جامع علمی کشور، مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا الزامات قانون این طرح را بررسی و اجرایی کند.

وی از کمیته آموزش مهارتی و کمیته اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به‌عنوان دو کمیته جدید این کمیسیون یاد کرد و افزود: این دو کمیته جدید براساس نیازهای کشور تشکیل شده و امیدواریم در ایجاد اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان نقشی محوری داشته باشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: تا نقطه مطلوب اسلامی شدن دانشگاه‌ها، فاصله زیادی داریم و در این زمینه اقدامات فراوانی باید انجام دهیم.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول