اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

پروژه‌های تحقیقاتی آذربایجان غربی‌ مورد حمایت قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: همه پروژه‌های تحقیقاتی که به نوعی دارای اثرات مفید اقتصادی و صنعتی هستند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

پروژه‌های تحقیقاتی آذربایجان غربی‌ مورد حمایت قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده در مراسم رونمایی از طرح آشغالگیر دانه درشت فاضلابی رباتیک اظهار داشت: به نتیجه رسیدن پروژه‌های تحقیقاتی نشانه این است که می‌توان با اعتماد به جوانان متخصص کشورمان شاهد رشد و بالندگی در حوزه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی باشیم.

وی با تاکید بر حمایت مدیران و مسئولان استان از پروژه‌های تحقیقاتی، افزود: این ربات آشغالگیر در داخل با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان ساخته شده که هزینه واردات آن 270 هزار دلار است.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: از اینکه یک پروژه تحقیقاتی با حمایت‌های مدیران و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسیده است بسیار خرسندم.

به گفته جلال‌زاده، با تولید انبوه این نمونه آشغالگیر رباتیک کاملا داخلی می‌توانیم در ارز صرفه‌جویی چشمگیری داشته باشیم.

وی در ادامه به طرح‌های تحقیقاتی در دست اجرا در استان اشاره کرد و گفت: بارور کردن ابرها، ساخت موتور محرکه بدون سوخت فسیلی و قطعات نیمه هادی از دیگر پروژه‌های تحقیقاتی استان هستند که با انجام آنها شاهد رشد خوبی در عرصه‌های نوین صنعتی خواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین از حمایت‌های شرکت آب و فاضلاب استان در به بهره‌برداری رسیدن طرح آشغالگیر رباتیک قدردانی کرد.

آشغالگیر دانه درشت فاضلابی رباتیک دارای مزایایی از قبیل سیستم هوشمند و قابل برنامه‌ریزی، کاهش مصرف انرژی تا 30 درصد کمتر از آشغالگیر مکانیکی، عدم آسیب به شبکه برق و کاهش هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری بوده و با هدف کاهش آلودگی و افزایش راندمان و کاهش هزینه‌های انرژی در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ساخته شده است.  

کارکرد این ربات در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، جداسازی آشغال‌های شناور و غوطه‌ور درشت با حساسیت بالا و سرعت عمل بیشتر نسبت به نمونه‌های مشابه است.

در مراسم رونمایی از طرح آشغالگیر دانه درشت فاضلابی رباتیک رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، استاندار آذربایجان‌غربی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از کارکنان این شرکت در شرکت ربات‌سازی شهرک صنعتی فاز دو ارومیه حضور داشتند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول