اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز اتفاق افتاد

حادثه برای شناور تحقیقاتی در ساحل بندر بوشهر

خبرگزاری فارس: شناور تحقیقاتی (بارج) به نام آکام ۲ به دلیل پاره شدن لنگر و عدم امکان پهلوگیری در لنگرگاه بندر بوشهر از این محل جدا شد و در نزدیکی ساحل متوقف شده است.

حادثه برای شناور تحقیقاتی در ساحل بندر بوشهر

جانشین معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ارتباط با این حادثه به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: شب گذشته بارج تحقیقاتی آکام 2 با یدک‌کشی به نام کیانا در لنگرگاه بندر بوشهر در انتظار اجازه ورود به بندر بوشهر بودند که بارج آکام 2 به دلیل جدا شدن از لنگرگاه خارج شده و به سمت ساحل بوشهر آمده و هم‌اکنون در عمق 1.5 متری در نزدیکی ساحل قرار گرفته است.

غضنفر سلیمی افزود: ساعت 9 صبح امروز این حادثه را به مرکز کنترل اداره بندر بوشهر اطلاع می‌دهند و مشخص می‌شود بارج آکادم 2 به سمت ساحل بوشهر رفته و در عمق 1.5 متری متوقف شده است.

وی گفت: ‌برای کمک به بارج تحقیقاتی، یدک‌‌کش خلیج فارس را به محل حادثه اعلام کردیم اما به دلیل اینکه آبخور یدک‌کش خلیج فارس 4.5 متر بوده و بارج تحقیقاتی نیز در عمق 1.5 متری قرار گرفته بود یدک‌کش اعزامی نتوانست به شناور حادثه دیده کمک کند.

جانشین معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر افزود:‌ ما برای ادامه کار با نمایندگی کشتی حادثه دیده تماس گرفتیم و هماهنگ شده تا یک یدک‌کش با آبخور 2 متر برای کمک به شناور حادثه دیده به محل اعزام کنند.

غضنفر سلیمی گفت: یدک‌کش تحقیقاتی آکادم 2 از جزیره خارک به سمت بوشهر در حرکت بوده و کار آن مقاومـت‌سنجی سکوهای نفتی بوده است.

وی ادامه داد: 5 نفر از سرنشینان این شناور در سلامت کامل به سر می‌برند و این حادثه تلفات جانی نداشته است.

جانشین معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر بیان کرد: تلاش‌ها برای نجات یدک‌کش تحقیقاتی و ورود به بندرگاه بندر بوشهر همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول