اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی:

امکان گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی در ارومیه فراهم شد

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: امکانات لازم برای فعالیت تحقیقاتی در کتابخانه مرکزی ارومیه فراهم شد.

امکان گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی در ارومیه فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه موسی نوری، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: کتابخانه مرکزی ارومیه به عنوان یک کتابخانه استاندارد بین‌المللی مطرح است، لیکن یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در سه ماه دوم سال جاری راه‌اندازی شد بخش ویژه فعالیت‌های تحقیقاتی است.

وی تصریح کرد: از نخستین روز تیر ماه سال جاری از طریق تعاملی که با مسئولان دانشگاه ارومیه ایجاد شد، در این کتابخانه امکان دسترسی به اطلاعات مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری فراهم شد به طوری که جوانان می‌توانند به داده‌های مورد نیاز خود دست یابند.

نوری با بیان اینکه مقر اصلی این مرکز در شیراز قرار دارد و سال 1369 تاسیس شده است، اضافه کرد: دانشگاه ارومیه با تخصیص اعتبار مناسبی آبونمان آن مرکز شده است ولی در این اداره کل به دلیل کمبود بودجه، امکان آبونمان وجود ندارد اما با مشارکت مسئولان این دانشگاه امکان دسترسی به سایت مذکور فراهم شده است.

وی ادامه داد: این مرکز ویژه اعضای هیئت علمی پژوهشگران و دانشجویان کشورهای اسلامی بوده و یک پایگاه جامع برای استفاده کردن محققان، پژوهشگران و جویندگان علم و دانش قلمداد می‌شود.

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: افرادی با تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناس ارشد و دکترا همچنین محققان می‌توانند از خدمات علمی این مرکز بهره‌مند شوند به طوری که هیچ‌گونه محدودیت زمانی در مراجعه به این مرکز علمی وجود ندارد.

نوری با اظهار به اینکه هم‌اکنون در قبال هزینه‌ای ناچیز به صورت عضو عادی خدمات این مرکز به جوانان ارائه می‌شود، بیان داشت: در آینده نزدیک در راستای چگونگی فعالیت محققان و پژوهشگران تمهیدات لازم اتخاذ خواهد شد.

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در خطاب به پژوهشگران و محققان نیز اظهار داشت: از این قشر انتظار می‌رود چنانچه در امر تحقیق و پژوهش خود به سرانجام رسیدند یک نسخه از چکیده یافته‌های خود را به این اداره کل اهدا کنند تا سایر مراجعان نیز به عنوان پیش ‌درآمد محصول کار این افراد را مطالعه کنند.

وی با اظهار به اینکه در این بخش 13 دستگاه رایانه همراه با کمد و میز تک‌نفره برای مراجعان تامین شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که لحظه به لحظه علوم مختلف به طور چند برابر رشد می‌کند، در حالی که گذشته‌های نه چندان دور در هر 50 سال یک قدم دانش‌های گوناگون رو به جلو گام بر می‌داشتند پس این موضوع اهمیت راه‌اندازی بخش ویژه محققان را در کتابخانه به اثبات می‌رساند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول