اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن شیمی ایران:

مقالات و تحقیقات با کاهش کیفیت روبرو هستند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن شیمی ایران گفت: مجموعه قوانین دانشگاه‌ها و مدیریت آن و فشار بر رشد تحصیلات تکمیلی باعث کاهش کیفیت مقالات و تحقیقات در کشور شده است.

مقالات و تحقیقات با کاهش کیفیت روبرو هستند

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، مجتبی شمسی‌پور در دهمین سمینار دو سالانه الکتروشیمی ایران که در سالن آمفی‌تئاتر شهیددکتر علی محمدی دانشکده علوم دانشگاه رازی در حال برگزاری است، اظهار کرد: بهترین‌های این مملکت از نظر علمی در رشته شیمی عضو شورای عالی انجمن شیمی ایران هستند و این افراد بر اساس انتخابات‌، انتخاب شده‌اند و این نشان‌دهنده بلوغ فکری انجمن شیمی ایران است.

شمسی‌پور تصریح کرد: انجمن شیمی ایران حدود 2 هزار مقاله ISI دارد که در شأن انجمن شیمی ایران است.

وی با اشاره به کمیته الکترو‌شیمی انجمن افزود: این کمیته 100 عضو دارد که برپایی سمینارها به عهده این گروه است.

عضو هئیت علمی دانشکده شیمی دانشگاه رازی ادامه داد: نشریات انجمن الکتروشیمی توسط کمیته آن راه‌اندازی شد و روند رو به رشدی را در سرعت در حال رفتن است. از سراسر دنیا مقالاتی بی‌شماری به این نشریه رسیده است که به دلیل استقبال و محدودیت نشریه 70 درصد مقالات برگشت می‌خورند و فقط حدود 30 درصد این مقالات کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه انجمن علمی شیمی ایران با مشکلاتی روبرو است، خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی انجمن یکی از مشکلاتی است که ناشی ازکمبود اعتبارات مالی و بودجه‌ انجمن است. انجمن شیمی ایران هر سال حداقل دو سمینار بین‌المللی برگزار می‌کند‌.

رئیس انجمن شیمی ایران خاطرنشان کرد: کتاب پیشگامان علم شیمی که قرار بود سال گذشته به چاپ برسد تا مهرماه سال‌جاری در 500 صفحه به چاپ خواهد رسید که به معرفی 500 نفر از شیمیدان‌های مطرح کشور خواهد پرداخت.

وی با اشاره به اختلاف قابل توجه ایران در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی با کشور ترکیه، تصریح کرد: ایران در زمینه تحقیقات علمی بیش از 18 هزار مقاله، در حالی که کشور ترکیه 15 هزارمقاله ارائه کرده است که بیشترین مقالات کشور در 40 نشریه دنیا به چاپ رسیده‌اند.

شمسی‌پور با انتقاد از اینکه سطح کیفی این مقالات پایین است‌، اظهار کرد: قوانین موجود در دانشگاه و فشار بر رشد تحصیلات تکمیلی و... باعث کاهش کیفی تحقیقات و مقالات در کشور شده که برای انتشار در نشریات درجه اول دنیا نیاز به توجه بیشتر است.

دبیر سمینار دو سالانه الکتروشیمی ایران نیز ادامه داد: مجموع مقالات ارسالی به دبیرخانه 284 مقاله بود که از این تعداد 265 مقاله پذیرفته شد.

محمد باقر قلی‌وند تصریح کرد: 93 درصد کل مقالات ارسالی توسط کمیته الکتروشیمی پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه 102 نفر از آقایان و 144 نفر خانم به این سمینار مقاله ارسال کردند، افزود: 41 درصد مرد و 59 درصد زن به این سمینار مقاله ارسال کردند.

قلی‌وند افزود: 8 دانشگاه بیشترین مقالات را به دبیرخانه ارسال کردند که بوعلی سینا همدان، دانشگاه اصفهان، تبریز، رازی کرمانشاه، پیام‌نور تهران و آزاد اراک از جمله دانشگاه‌هایی بودند که 8 مقاله ارسالی داشتند.

 وی میزان شرکت‌کنند‌گان در این سمینار را 11 درصد اعضای هئیت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام کرد و گفت: 89 درصد شرکت‌کنندگان دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد هستند.

قلی‌وند در پایان از حمایت‌های مادی و معنوی استاندار و تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این سمینار تقدیر و تشکر کرد.

 انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول