اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمبسیون انرژی مجلس:

راکتور تحقیقاتی در مراکز استان‌ها راه می‌افتد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: راکتور تحقیقاتی با تلاش و پیگیری‌هایی که در حال انجام است در مراکز استان‌ها راه می‌افتد.

راکتور تحقیقاتی در مراکز استان‌ها راه می‌افتد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری عصر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در اردبیل اظهار داشت: در پاسخ به تهدیدات استکبار جهانی در موضوع تحریم انرژی هسته‌ای ما روز به روز توان هسته‌ای صلح‌آمیز خود را تقویت می‌کنیم به طوری که تنها راکتور تحقیقاتی کشورمان که در تهران است، توسعه می‌یابد.

وی تصریح کرد: در این مرکز تحقیقاتی تولید رادیو دارو کفاف کشورمان را نمی‌کند به همین خاطر باید راکتور تحقیقاتی در مراکز استان‌ها راه‌اندازی شود که در این زمینه در استان اردبیل نیز احداث و راه‌اندازی چنین مجموعه‌ای ضروری به نظر می‌رسد تا یک فرآیند مطلوب را در توسعه همه‌جانبه استان شاهد باشیم.

جعفری ضرورت راه‌اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی هسته‌ای را در قطب کشاورزی کشورمان یادآور شد و خاطرنشان کرد: اردبیل با توجه به این‌که قطب کشاورزی کشور است نیازمند راه‌اندازی چنین مرکز تحقیقاتی است تا با تأمین رادیو دارو و برخی دیگر از تولیدات ارزشمند در بخش کشاورزی نسبت به سایر استان‌های همجوار نظیر آذربایجان‌شرقی و زنجان پیشرو بوده و حتی امکان ارایه خدمات به کشور همسایه نیز وجود داشته باشد.

تغییر مدیران در کارگروه ویژه مجمع نمایندگان اردبیل

به گزارش فارس، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر استاندار اردبیل و مطرح شدن این موضوع قبل از شکل‌گیری مجمع و امضای نامه‌ای در این زمینه اضافه کرد: مجمع بعد از تصویب اساسنامه و شکل‌گیری در آینده نزدیک در این زمینه تصمیم قاطع و موضع رسمی خود را اعلام می‌کند.

وی یکی از مفاد اساسنامه مجمع را موضوع بررسی وضعیت مدیریت استان، تغییرات و تعویض‌های احتمالی در این زمینه توصیف کرد و ادامه داد: ما عملکرد مدیران استان و شهرستان‌ها را ارزیابی می‌کنیم و اگر نظر جمعی مجمع مبنی بر تغییر و جابه‌جایی مدیریت‌ها بود نسبت به آن اقدام می‌کنیم.

جعفری در مورد اختیارات نمایندگان در ورود به تغییر مدیریت‌ها بیان کرد: هر چند وظیفه نمایندگان انتصاب یا تغییر مدیریت‌ها نیست ولی ما عرفاً به این مسئله تن می‌دهیم و معتقدیم یکی از دغدغه‌های مردم تقویت شاکله مدیریت استان در ابعاد مختلف است.

 

بخشی از گرانی‌ها ناشی از مدیریت ضعیف حوزه اقتصادی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تهدید نظام استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: ما هرگز از اصول خود در اثبات حقانیت خودمان در موضوع هسته‌ای و همچنین تاکید بر استفاده صلح‌آمیز از این انرژی پاک عقب‌نشینی نمی‌کنیم و یقین داریم آینده روشنی در پیش روی ما است و فشارها و تحریم‌های استکبار جهانی نیز اثرگذار نیست.

جعفری به موضوع گرانی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها قرار بود دولت 30 درصد درآمدهای حاصله را به بخش تولید اختصاص دهد که این وعده محقق نشده و بخش تولید ضربه خورده که می‌توان اذعان کرد بخشی از نابسامانی‌های اقتصادی نیز ناشی از این امر است.

وی تصریح کرد: ما تاکنون در حد تذکرات بحث گرانی‌ها و تورم را به مسئولان امر گوشزد کردیم ولی معتقدیم دولت و مسئولان امر باید در این زمینه آستین بالا زده و وارد میدان شوند.

جعفری در ادامه سخنان خود موضوع عضویت خود در کمیسیون انرژی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: انتخابات در کمیسیون‌ها اغلب بر پایه لاوی‌گری‌ها است و به دلیل آن که نمایندگان استان‌های نفت‌خیز کشور نظیر خوزستان و بوشهر راغب به حضور در این کمسیون بودند و در یک لاوی‌گری سعی کردند در رأس این کمیسیون قرار گیرند بنده به رغم کاندیدا شدن در بخش نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس رأی کمتری آوردم و به عنوان عضو این کمیسیون در حال فعالیت هستم.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: ما در مجمع نمایندگان استان سعی کردیم کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف را ایجاد کنیم تا در یک حرکت جمعی بتوانیم از حقانیت مردم استان دفاع کنیم.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول