اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد

اجرای طرح "مهندسین فردا" در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان از اجرای دوره‌های آموزش مهارتی مسئله‌محور با عنوان طرح "مهندسین فردا" ویژه دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در این استان خبر داد.

اجرای طرح "مهندسین فردا" در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی صبح امروز در دیدار معاونان و مسئولان ستادی و روسای فنی و حرفه‌ای استان با امام جمعه سنندج اظهار کرد: در نخستین دوره اجرای این طرح که کار ثبت‌نام آن از 28 تیرماه آغاز شده است، 780 نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سطح استان آموزش خواهند دید.

وی از ارائه آموزش رشته‌های ربات جنگجو، طراحی سایت و هک، سازه‌های ماکارونی و غیره در فاز اول این طرح خبر داد و گفت: گرایش دانش‌آموزان به فعالیت‌های مهارتی در کنار تحصیل، ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان حامی و پشتوانه تولیدات ملی نام برد و گفت: ارتقای این آموزش‌ها بدون شک موجب تقویت و ارتقای تولیدات ملی می‌شود.

احمدی با اشاره به ارائه 691 هزار و 495 نفر ساعت آموزش‌های مختلف فنی‌ و حرفه‌ای در سه ماهه نخست سال‌جاری در این استان، افزود: تعهد این اداره‌کل در زمینه ارائه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای 642 هزار و 72 نفر ساعت است که 107 درصد محقق شده است.

به گفته وی، 49 هزار و 817 نفر ساعت آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای در پادگان‌های نظامی، 54 هزار و 270 نفر ساعت آموزش‌های در مناطق روستایی و 97 هزار نفر ساعت آن در زندان‌های سطح استان برای علاقه‌مندان ارائه شده است.

وی همچنین از فعالیت 88 مرکز آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای آزاد در این استان خبر داد و افزود: بیش از 40 درصد تعهدات این اداره‌کل از طریق آموزشکده‌های آزاد سطح استان انجام می‌شود.

وی در پایان از ارائه آموزش کشاورزی، ارائه آموزش‌های فناوری‌های نوین و توجه به صنایع‌دستی و بومی منطقه را به عنوان رویکرد جدید اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان برشمرد و گفت: امیدواریم با توسعه این آموزش‌ها بتوانیم در راستای ارائه خدمات هرچه بیشتر به مردم استان گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول