اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم:

ساختار مدیریتی سابق فرهنگ و ارشاد قشم، جوابگوی نیازهای جزیره نبود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به آغاز به کار، "مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد" این سازمان، گفت: ساختار مدیریتی سابق فرهنگ و ارشاد قشم که تحت نظر اداره کل استان بود، نمی‌توانست جوابگوی نیازهای این حوزه باشد.

ساختار مدیریتی سابق فرهنگ و ارشاد قشم، جوابگوی نیازهای جزیره نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، اسفندیار حیدری‌پور عصر امروز در نشستی پیرامون برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن در این شهر، جمعیت 120 هزار نفری قشم را گنجینه‌ای گران بها و برخوردار از قابلیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی عنوان کرد.

به گفته وی، این جمعیت ظرفیتی قابل ملاحظه برای حوزه فرهنگی سازمان منطقه آزاد است و در همین راستا، رفتن به سمت فرهنگ سازی متناسب با شان و عظمت مردم این جزیره، از وظایف حوزه فرهنگی سازمان منطقه آزاد است.

وی با اشاره به راه‌اندازی "مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد" در این جزیره طی ماه‌های گذشته افزود: ساختار مدیریتی سابق فرهنگ و ارشاد در جزیره، جوابگوی نیازهای این حوزه نبود.

به گفته مدیر عامل منطقه آزاد قشم، پس از تشکیل مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، این حوزه به مثابه اداره کل یک استان از اختیارات و اعتبارات استانی برخوردار شده است.

حیدری‌پور افزود: براساس این رویکرد، در زمان جداشدن و استقلال مدیریت فرهنگ و ارشاد قشم از اداره کل ارشاد هرمزگان خیلی خرده گرفتند که چرا باید این جداسازی در حوزه فرهنگ اتفاق بیفتد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: مدیریت فرهنگی این جزیره با موانع و مشکلات خاص خودش مواجه است.

وی در همین راستا، بر "حمایت قاطع و همه جانبه" خود و سازمان منطقه آزاد قشم از مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم نیز طبق وعده‌ای که داده بود، پست معاونت فرهنگی سازمان را به مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه واگذار کرد تا با یک پارچه شدن مدیریت حوزه فرهنگ جزیره، همه امکانات، تجهیزات و نیروهای انسانی در راستای فرهنگ‌سازی مورد نظر بسیج شود.

وی از برگزاری نخستین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در جزیره قشم به عنوان یک نقطه آغاز برای حرکات فرهنگی جدید سازمان منطقه آزاد یاد کرد.

حیدری‌پور، قرآن را یک منبع پایان ناپذیر خواند و برگزاری نمایشگاه قرآنی را در ماه مبارک رمضان مهم‌ترین اتفاق در قشم دانست و بر آموزش قرآن برای نوجوانان و جوانان به عنوان نسل پایه تاکید کرد وی گفت: بر این عقید‌ه‌ایم که حوزه فرهنگ به زمان و مکان خاصی محدود نیست و در هر ماه از سال می‌توان نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی در جزیره قشم برگزار کرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم به دیدار اخیر خود با سفیر عمان اشاره و افزود: مجاورت منطقه آزاد قشم با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس یک مزیت اقتصادی و حتی فرهنگی برای قشم و کشور است.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول