اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی همدان خبر داد

اول شهریور آخرین مهلت هوشمندسازی کارت‌های معافیت و کفالت

خبرگزاری فارس: معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: اول شهریور ماه سال جاری آخرین مهلت اقدام برای هوشمندسازی کارت‌های معافیت و کفالت است.

اول شهریور آخرین مهلت هوشمندسازی کارت‌های معافیت و کفالت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ذبیح‌الله محمدی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در راستای تعویض کارت معافی و کفالت پایان خدمت مشمولان اظهار کرد: اهداف هوشمند شدن کارت‌های پایان خدمت، تمرکز اطلاعات در خصوص مشمولان دارای کارت معافیت یا کفالت، یکپارچه‌سازی کارت‌های موجود، بالا بردن سرعت و دقت در ارائه خدمات، صدور کارت هوشمند با ضریب امنیت بالا و جلوگیری از جعل کارت‌ها است.

وی شناسایی و ابطال کارت‌های جعلی، استفاده از فناوری روز دنیا در ثبت و پردازش اطلاعات را از دیگر اهداف هوشمند شدن کارت‌ها عنوان کرد و افزود: این کارت‌ها به نوعی است که در آینده دستگاه شبیه کارت‌خوان تهیه شده و به منظور صرفه‌جویی در زمان در اختیار نهادهایی که نیاز به تأیید صلاحیت دارند قرار می‌گیرد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: مشمولان دارای کارت معافیت و یا کفالت تا اول شهریور ماه سال جاری فرصت دارند تا مدارک مورد نیاز شامل تکمیل فرم، اصل کارت معافیت و کفالت، دو قطعه عکس سه در چهار تمام رخ سیاه و سفید جدید با رعایت شئونات اسلامی و کارت ملی همراه با اصل مدارک را برای رؤیت، تصویر آخرین مدرک تحصیلی و پرداخت فیش 8 هزار و 200 تومانی بانک ملی در شهرستان محل سکونت خود و بدون در نظر گرفتن محل اخذ کارت پایان خدمت را به منظور هوشمندسازی کارت خود ارائه کنند.

وی بیان کرد: مشمولانی که در خارج از کشور به سر می‌برند نیز می‌توانند با مراجعه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت خود و ارائه مدارک لازم و یا توسط والدین خود در ایران نسبت به دریافت کارت هوشمند خود اقدام کنند.

محمدی ادامه داد: به منظور جلب رضایت مشمولان و کاهش رجوع غیر حضوری به سازمان وظیفه تلفن گویای شبانه‌روزی کشوری 09680 آماده پاسخگویی به سئوالات مشمولان است و سایت www.police.ir نیز فعال است.

وی تصریح کرد: افرادی که کارت پایان خدمتشان مفقود شده و اسامی آنها در سایت ثبت شده با مراجعه به سایت و مشاهده نام خود می‌توانند به پلیس + 10 محل سکونت خود به منظور هوشمندسازی کارت خود مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: سایت فرهنگ سرباز www.vazife.ir نیز فعال است و حدود 400 پرسش و پاسخ درباره هرگونه اطلاعات وظیفه روزانه در آن درج می‌شود.

وی اظهار کرد: سامانه پیامک 611091 نیز اخیراً راه‌اندازی شده و پاسخ سئوالات پیامکی را در مدت 24 ساعت پاسخ می‌دهد.

محمدی ادامه داد: بر اساس قانون یکی از فرزندان ذکور جانبازان 25 درصد از خدمت وظیفه معاف شده و تمام فرزندان ذکور شهدا از خدمت معاف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در قانون جدید مشمولان غایب در صورت دارا بودن سه ماه غیبت، سه ماه اضافه خدمت و در صورت دارا بودن شش ماه غیبت شش ماه اضافه خدمت می‌گیرند و اگر مقدار غیبت از خدمت بیش از این مقدار باشد در پایان خدمت مراجع قضایی درباره وضعیتشان تصمیم‌گیری می‌کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان همدان بیان کرد: ماده 10 قانون وظیفه عمومی درباره مشمولان غایب یک سری محرومیت را از جمله عدم اخذ گواهینامه، دریافت هر گونه وام و کمک‌های کشاورزی، صنعتی، دامداری و مسکن از طریق بانک‌ها و مؤسسات، کاندیدا شدن در انتخابات، تحویل اصل گواهینامه‌های دوره‌های تحصیلی، محرومیت از صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت‌های تعاونی، دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی، وابسته و نهادهای قانونی و استخدام به هر صورت در نظر گرفته است و با متخلفین از مقررات از طریق مراجع قضایی برخورد می‌شود.

وی در پایان سخنانش گفت: افرادی که بیش از 50 سال سن دارند نیاز به مکاتبه برای تعویض کارت پایان خدمت و ارائه آن ندارند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول