اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

9 موذن و مناجات خوان شوشتری تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستان شوشتر از تلاش 9 موذن و مناجات‌‌خوان شوشتری تجلیل شد.

9 موذن و مناجات خوان شوشتری تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، آرش دُر در حاشیه مراسم تجلیل از 9 نفر از موذنان و مناجات‌خوانان شهرستان شوشتر در کنار ساحل شطیط و در پارک داریون اظهار داشت: تجلیل از موذنان و مناجات‌خوانان شهرستان شوشتر در ابتدای ماه مبارک رمضان تنها فرصتی است برای تجلیل از خادمان رمضان در شوشتر که شهرداری پیشگام آن شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری شوشتر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی برنامه دارد، افزود: در تلاش هستیم تا با برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان شوشتر خلاءهای موجود فرهنگی و مذهبی را در سطح شهر پرکند و در این باره با برنامه‌ریزی خوبی فعالیت خواهیم کرد.

دُر با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگی در شهر شهری باید در کنار فعالیت مذهبی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ساخت پل، پارک و... در ارتقای سطح فرهنگ یک شهر تأثیر چندانی ندارد، ولی نحوه استفاده از امکانات برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه اصلی است که شهرداری با استفاده از افراد مجرب در حیطه فرهنگ به آن احاطه پیدا کرده است.

این مسئول گفت: در این مراسم از پنج موذن پیشکسوت با رده سنی 75 سال به نام‌های شرف‌الدین، بختیاری زاده، فرهی‌زاده، نیکو و شمالی است و مناجات‌خوانان نیز بختیاری، فرهی‌زاده و کعبی است.

شهردار شوشتر افزود: تلاش شده تا در انتخاب حتی گویش‌های مناجات گویش‌های شوشتری و بختیاری و عرب را در نظر بگیریم تا همه قومیت‌های موجود در سطح شهرستان در این برنامه فرهنگی سهیم باشند.

در این برنامه از مقام شامخ حاج شیخ محمدمهدی شرف‌الدین به دلیل منابر متعدد و پرجاذبه ارج نهاده شد و خانواده این مرجع متوفی در دهه 60 تجلیل شدند.

این نخستین برنامه فرهنگی مذهبی شهرداری شوشتر است که با چنین گستردگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول