اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه خبر داد

کرمانشاه مدیر برگزاری دوره‌های کارآفرینی مهندسان فردا در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه مدیر برگزاری دوره‌های کارآفرینی مهندسان فردا در کشور است.

کرمانشاه مدیر برگزاری دوره‌های کارآفرینی مهندسان فردا در کشور

به گزارش خبرنگار  فارس از کرمانشاه، فرشید امیری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های مهارتی تابستانه با عنوان مهندسان فردا به یک طرح ملی تبدیل شده است که در آن دانش‌آموزان آموزش مسئله‌محور می‌بینند‌.

امیری تصریح کرد: در سال‌های گذشته مهارت و آموزش توسط دستگاه‌هایی چون فنی‌وحرفه‌ای و... داده می‌شد اما متاسفانه حلقه گم شده عدم مهارت همچنان وجود داشت و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نمی‌توانست اثربخشی خود را به شکلی که انتظار مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان کشور بود‌، نشان دهد.

وی دو اشکال عمده آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به شیوه قدیم را نوع آموزش و مشتریانی که آموزشی بینند دانست و گفت: شیوه آموزش استاد و شاگردی قدیم بهترین نظام آموزشی برای ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای است لذا آموزش مسئله‌محور بهترین روش بیان آموزش استاد و شاگردی است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: در روش آموزش مسئله‌محور تفاوت اصلی در این است که از ابتدای آموزش بر شایستگی‌ها تاکید نمی‌شود و ممکن است کارآموز برخی شایستگی‌ها را احراز نکند اما چندین پروژه خوب اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه روش مسئله‌محور آموزش مهارت است برعکس روش رایج گذشته، خاطرنشان کرد: بهترین سن اجرای این آموزش‌ها رده سنی کودک و نوجوان است‌.

امیری گفت: تربیت نیروی کارآفرین، امکان تغییر نگرش به کار، تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی و آماده‌سازی نیروی کار آینده‌، شناسایی نخبگان مهارتی همچنین  تربیت نیروی انسانی ماهر برای آینده‌، هدایت تحصیلی‌، تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری و...در سنین کودکی و نوجوانی امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل امروز در جامعه ما کار نیست بلکه کمبود نیروی کارآفرین است که از آن غافل هستیم و مشکل امروز استان ما این است که ما مهندسان فردا را دیروز تربیت نکرده‌ایم.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان‌، هدف این دوره‌ها را حرکت در راستای شعار هر ایرانی یک مهارت برشمرد و گفت: این دانش‌آموزان تا پایان تحصیلات حداقل 10 دوره آموزش مهارت خواهند دید.

وی‌، ارتقا اعتماد به نفس در راستای" شعار ما می توانیم"، تقویت روحیه کارگروهی، شروع به کار و ریختن ترس از کار در دوران کودکی، ترویج سکه مهارت‌آموزی و تبدیل آن به دغدغه خانواده‌ها را از دیگر اهداف آموزش مهارت‌های مسئله‌محور فنی‌وحرفه‌ای برشمرد.

امیری با اشاره به اینکه چندین پروژه پژوهشی با همکاری دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشگاه رازی در حال انجام است، اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی در قالب رشته‌های مهارتی چون الکترونیک، مکانیک، کامپیوتر، هوا فضا، عمران، مهندسی شیمی، صنایع‌دستی، بازرگانی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی تعداد متقاضیان ثبت‌نامی استان در این طرح را 30 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تهیه جزوات مسئله‌محور در 13 رشته برای نخستین بار در کشور توسط اساتید استان تهیه و ارائه شده است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه خبر داد: کرمانشاه مدیر برگزاری دوره‌های کارآفرینی مهندسان فردا است که 19 استان دیگر نیز زیر نظر اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه کار انجام می‌دهند.

وی در پایان از همکاری دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشگاه رازی و دستگاه‌هایی چون استانداری، آموزش و پرورش، نواحی مقاومت بسیج، شهرداری که در اجرای این طرح اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای را یاری دادند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول