اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

ذلت استکبار به جایی رسیده که با کنجاله می‌خواهد تنبیه کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ذلت و خواری استکبار جهانی به جایی رسیده است که قصد دارد با تحریم نهاده‌های کشاورزی به ویژه کنجاله ملت ما را تنبیه کند و به زعم خود به فشار و تهدید بیندازد.

ذلت استکبار به جایی رسیده که با کنجاله می‌خواهد تنبیه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های اولین نماز جمعه ماه رمضان در مصلای این شهر اظهار داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و تمام دول غرب چشم به ملت ایران دوخته‌اند تا استیصال خود را در تحریم علیه ملت ایران به خوبی مشاهده کنند و سرویس‌های جاسوسی آمریکا و کشورهای اروپایی در صدد اساسی جلوه دادن آثار این تحریم‌ها است اما آگاه نیست که نتیجه آن در روحیه این ملت عقیم مانده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این نهایت ذلت و خواری برای آمریکا به عنوان مدعی فرماندهی دنیا است که با استیصال کامل خود را به این طرف و آن طرف می‌زند تا مبادا کشوری به ایران کنجاله بدهد تا ایران در بحران مرغ به زعم آنها به فشار و تهدید بیفتد.

عاملی استراتژی کنجاله را استراتژی شکست خورده و بسیار سخیف توصیف کرد و افزود: ابرقدرت جهانی که خود را تا این قدر تنزل داده است به شأن ملت ایران واقف شده و به خوبی فهمیده است که تحریم‌های هوشمندانه نه تنها نتیجه نداده است بلکه نتیجه معکوس داشته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: با این کارشکنی‌ها معلوم شد که هدف استکبار انرژی هسته‌ای نبوده است بلکه آنها با ملت ایران سر و کار دارند و می‌خواهند با به فشار انداختن ملت در بخش اقتصادی و مایحتاج ضروری به عقیده خود از این مردم انتقال بگیرند.

وی اضافه کرد: تنبیه کردن یک ملت با کنجاله نشان واقعی از عجز و ناتوانی استکبار جهانی است که ناامید از همه جا آمده است تا با ایجاد جنگ روانی در بازار مرغ شاید برون رفتی برای خود پیدا کند.

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل با اعلام این‌که هیچ کمبودی در تأمین و تهیه مرغ وجود ندارد و تمام ترفندهای شکل گرفته حالت روانی دارد، بیان کرد: ما در تولیدمان نه تنها کاهشی نداشته‌ایم بلکه به مقدار مصرف مردم تولید می‌شود و قیمت‌ها نیز با مصرف درست مردم و برخی صرفه‌جویی‌ها به یقین متعادل می‌شود.

عاملی تنش‌های رخ داده در بازار را نتیجه رفتار هیجانی عده‌ای توصیف کرد و ادامه داد: به یقین امروز مصرف متأثر از تبلیغات شده است و باید مردم ما این حقیقت را باور کنند که هرگونه اضافه مصرف و یا احتکار از سوی توزیع‌کنندگان گناه کبیره است.

وی روزه‌داران ماه رمضان را به پرهیز از میهمانی‌های غیر ضرور و ریخت و پاش‌های بسیار زیان‌آور دعوت کرد و گفت: بسیاری از خانواده‌ها میهمانی تالارها و حضور در این فضاهای فاخر را تعطیل کردند و بساط میهمانی‌های اصراف‌آمیز که بیشتر با هدف پر کردن شکم متمولان انجام می‌شود، برچیده شده و اگر افطاری‌هایی نیز داده می‌شود اغلب ساده و بدون تشریفات خاص است.

سکوت مرگبار نهادهای بین‌المللی در برابر کشتار مسلمانان

خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به کشته شدن چهار صهیونیسم در فرودگاه بلغارستان و شهادت 400 شیعه در بغداد را یادآور شد و افزود: کشور ذره‌ای آذربایجان که نوکری رژیم صهیونیستی را می‌کند در یک تبعیض رفتاری و دیپلماتیک کشته شدن چهار صهیونیسم را به سران رژیم صهیونیستی تسلیت گفته اما هیچ واکنشی در برابر 400 نفر شهید شیعه و مسلمان نداشته است که این نهایت بی‌حرمتی سران این کشور به کشتار فجیع مسلمانان است.

وی به دخالت‌های بی‌مورد آمریکا در سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: کشتار بی‌رحمانه ده‌ها کودک در یکی از شهرهای سوریه دل هر مسلمانی را به درد آورد در حالی که مجامع جهانی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر در برابر این کشتارها سکوت اختیار کردند.

عاملی به شیطنت متعدد نظام غرب با دو معیار متفاوت در قتل و کشتار و صدور قطعنامه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که سازمان ملل و شورای امنیت برای کشور سوریه ده‌ها قطعنامه صادر می‌کند اما از صدور یک قطعنامه انسان دوستانه در برابر کشتارهای بی‌رحمانه و محکومیت آن در میانمار پرهیز می‌کند و معلوم نیست با چه معیاری می‌خواهد این دوگانگی رفتار را توجیه کند.

وی با اشاره به ادعای اوباما که ایران را به سازش‌ناپذیری محکوم می‌کند، تصریح کرد: آمریکا ادعا کرده است که ایران محاسبات ما را در منطقه به هم زده است در حالی که این شیطان بزرگ خود بر هم زننده توازن در منطقه است.

عاملی به حرکت‌های بسیار خطرناک وهابیت در به راه انداختن جنگ مستقیم بین اعراب و ایران خاطر نشان کرد: وهابیت مأموریت یافته است جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی را به جنگ ایران با اعراب و شیعه و سنی تبدیل کند و در همین راستا شیعه هراسی را به جد تبلیغ و ترویج می‌کند که باید مراقب این توطئه خطرناک بود.

کفو نفس ثمره روزه‌داری است

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز به اهمیت روزه‌داری در ماه‌های گرم سال اشاره کرد و گفت: خداوند متعال اجر و پاداش چنین روزه‌ای را چندین برابر مضاعف در روز قیامت عطا می‌کند چرا که مؤمن روزه‌دار با کفو نفس کوشیده است تا از محرمات دور باشد.

وی بالاترین کفو نفس را شناخت فضیلت‌ها و دور شدن از هرگونه خطا و گناه توصیف کرد و بیان داشت: کسی که در این دنیا از مال حرام بگذرد به یقین در روز قیامت خداوند پاداش آن را چندین برابر عطا می‌کند.

عاملی همچنین از مسئولان در تجهیز و راه‌اندازی بخش‌های مختلف مصلای اردبیل برای اقامه نماز جمعه در ماه مبارک رمضان قدردانی کرد و افزود: برخی از حجاج هزینه سفر خود را به مجموعه‌های حمایتی از بیماران سرطانی اعطا کردند که از این بابت از همت‌کنندگان و مؤمنان قدردانی می‌کنیم.

وی سلامت خون تولید شده در ایران را یادآور شد و اظهار داشت: ایران جز پنج کشور برتر دنیا در تولید و فرآوری خون سالم و پاک است که این خود نشان از فرهنگ برتر ما است که بدون آلوده شدن به فرهنگ‌های منحط غربی در اهدای خون سالم پیشقدم هستیم.

نماز جمعه شاه بیت اعمال آدینه است

خطیب جمعه اردبیل پنج مرداد را گرامی داشت و تصریح کرد: نماز جمعه به برکت خون شهدا و نفس گرم امام امروز با صلابت‌تر از هر دوره دیگر در جای‌جای کشورمان برگزار می‌شود و مردم با پی بردن به اهمیت این فریضه عبادی، سیاسی در آن مشارکت دارند.

عاملی با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه حتی زندانیان و کارگرانی که در یک فضایی مشغول کار و فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: اگر افرادی از این کار ممانعت کنند خود دچار گناه شده‌اند.

وی نماز جمعه را دارای مقامات اخروی، آثار تربیتی و ارزش شعائر اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: دشمن از طریق نماز جمعه به ضعف و قوت و قدرت مسلمانان پی می‌برد و توطئه‌های خود را تدارک می‌بیند.

عاملی نمازهای جماعت را نقطه شکوه روزانه امت اسلامی، نمازهای جمعه را نقطه شکوهمند حضور هفتگی مسلمانان و حج را نیز به عنوان نقطه شکوه امت اسلامی در هر سال توصیف کرد و بیان داشت: در هیچ آیینی برای انجام و به جا آوردن آن به مانند نماز جمعه به شتاب و عجله توصیه نشده است و حتی به مسلمانان توصیه شده است از حضور و مشارکت آگاهانه در نماز جمعه با هر وسیله‌ای ممانعت نشود چرا که در این آیین بصیرت‌افزا و آگاهی‌بخش که بزرگ‌ترین میتینگ جهانی امت اسلامی است شایسته‌ترین تبلیغات و ترویج مسایل صورت می‌گیرد.

وی به آثار تربیتی نماز جمعه نیز اشاره کرد و گفت: هر قدم برای حضور در نماز جمعه هزاران سال ارزش عبادت دارد و برای حاضران نیز بیش از 200 سال صواب عبادت الهی نوشته می‌شود.

عاملی نتیجه برگزاری نماز جمعه را از نظر اجتماعی نیز در صلابت و وحدت‌آفرین بودن این آیین با شکوه توصیف کرد و افزود: هر کس در نماز جمعه حاضر شود صواب حج را دارد و حضور یافتگان در روز قیامت به تعداد نماز جمعه با خداوند همنشین و جلیس می‌شوند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول