اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

برتری ذیحجه در دعا و روزه‌داری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: برتری و فضیلت دهه اول ذیحجه در دعا و روزه‌داری مومنان مسلمان است.

برتری ذیحجه در دعا و روزه‌داری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیله‌سوار اظهار داشت: مومنان نباید این دهه را که غوغای رحمت و مغفرت الهی است به آسانی و با کمترین اندوخته از دست بدهند در حالی که روزه‌داری در این دهه به ویژه روز اول، هشتم و نهم ذیحجه مورد تاکید توصیه فراوان است.
وی با یادآوری این که برای این ایام در کتاب مفاتیح‌الجنان احکام و آدابی ذکر شده است گفت: همانگونه که حضرت موسی (ع) 40 روز بدون خوردن آب و غذایی منتظر وعده الهی شد و سپس به میعادگاه الهی رفت مومنان حقیقی نیز باید برای رسیدن به میعاد واقعی اندوخته و اعمالی راست گونه داشته باشند تا بتوانند جایگاه برترین الهی را در جنت برای خود فراهم کنند.
امام جمعه بیله‌سوار در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به فرا رسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی و سالروز شهادت نوجوان سلحشور حسین فهمیده اشاره کرد و افزود: شهدای دانش‌آموز ما با پیمودن طریق بزرگ علمدار و پرچمدار کربلا امام حسین و قمر منیر بنی هاشم رشادت و جانفشانی از خود نشان داده و به دنیا ثابت کردند که با وجود سن کم شعور حقیقی و بالایی دارد.
قیاسی گفت: امسال این هفته با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مرحمت بالازاده به عنوان شهید نوجوان درس‌ آموخته از مکتب امام حسین برگزار می‌شود که در برگزاری این یادواره‌ها باید عموم مردم سپاسگزار نسلی باشند که با رشادت‌های خود به این نظام  انقلاب آبرو بخشیدند.
وی شهادت امام محمد تقی (ع) را نیز گرامی داشت و به فضایل اخلاقی آن امام اشاره کرد و بیان داشت: امام جواد (ع) در جود و بخشش چنان شهرت و ابهتی داشت که حتی دشمن نیز نمی‌توانست در اذعان به این سیره امام جواد (ع) دچار قصور و کوتاهی شود.
امام جمعه بیله‌سوار همچنین به سالروز ازدواج  حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز ملی ازدواج و خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: ما امروز در رعایت این سنت پسندیده اسلام و نبی مکرم دچار عادت‌های غلط و رسم و رسوم بی‌ثمر شده‌ایم که نه تنها ازدواج‌ها را آسان نکرده است بلکه بر سختی و دشواری ازدواج و ایجاد موانع رو به فزونی دامن زده است.
قیاسی در پایان خطبه‌های نماز بهترین سنت و عمل شایسته در ترویج ازدواج آسان و راحت را دوری از تشریفات اعلام کرد و افزود: تا زمانی که ما از این تشریفات دوری نکنیم امکان ترویج سنت حسنه ازدواج به شکل آسان و راحت فراهم نمی‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول