اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش آموزش و پرورش همدان:

امروزه عرصه جنگ، در حوزه دانایی و علم‌مداری است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش همدان گفت: امروز در عرصه جنگ دانایی و علم‌مداری قرار داریم که باید با برنامه‌ریزی و تلاش سعی کنیم از قافله پیشرفت عقب نمانیم.

امروزه عرصه جنگ، در حوزه دانایی و علم‌مداری است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس بهرامی مشعوف پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ هفته پژوهش در دبیرستان شاهد ابن سینای همدان با بیان اینکه باید برای دستیابی به اهداف پیش رو باید دارای نقشه راه بود، اظهار کرد: انسان‌ها به‌عنوان سرمایه اصلی و منبع دانایی و علم به عنوان با ارزش‌‌ترین سرمایه به شمار می‌روند چرا که اگر امروز به سوی هیچ بیگانه‌ای دست دراز نمی‌کنیم به خاطر همین انسان‌ها و ایده‌ها و طرح‌های آنها هستند.
وی خاطر نشان کرد: اگر در عرصه علم و فناوری در مباحث مختلف مانند فضا، سدسازی، فناوری هسته‌ای، نانوتکنولوژی و... به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم به خاطر فعالیت محققان و پژوهشگرانی است که در گوشه و کنار ایران شبانه روز به پژوهش می‌پردازند.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به ناراحتی دشمنان از پیشرفت‌های ایران اسلامی گفت: برای مثال فرود هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط دانشمندان ایران اسلامی سبب ایجاد غوغایی در جهان شده است که این امر نیز نشان از قابلیت‌های بالای جمهوری اسلامی دارد.
وی عنوان کرد: امروز در عرصه جنگ دانایی؛ علم‌مداری و حل مسئله و کنجکاوی قرار داریم که باید در این زمینه برنامه‌ریزی و تلاش کنیم چرا که اگر یک لحظه غفلت کنیم از قافله پیشرفت عقب می‌مانیم.
بهرامی‌مشعوف با بیان اینکه امروزه ما در تولید علم بسیار پیشرفت کردیم ولی کافی نیست، ادامه داد: در حال حاضر در دنیای روش‌ها قرار داریم که البته در این زمینه نیز در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم چرا که نوآوری‌ها در توجه به روش‌ها مطرح می‌شود.
وی در پایان سخنانش گفت: نظام آموزشی ما بر اساس حفظ محوری است که البته با این روش به نتیجه نمی‌رسیم به همین دلیل باید اندیشه‌محوری را جایگزین آن کنیم تا به پیشرفت‌های خوبی دست یابیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول