اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حرم حضرت معصومه(س) صورت می‌گیرد

برگزاری جلسات معرفتی دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری جلسات معرفتی دانش‌آموزان این اتحادیه در ماه مبارک رمضان خبر داد.

برگزاری جلسات معرفتی دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان

محمدرضا سرلک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با همکاری واحد فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در طول ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) جلسات معرفتی برای دانش‌آموزان برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این جلسات برای دانش‌آموزان پسر هر روز ساعت 19 تا 21 و برای دانش‌آموزان دختر سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ساعت 9 و 30 دقیقه تا 11 برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: در این جلسات پس از سخنرانی یکی از اساتید حوزه علمیه، به پرسش‌های اعتقادی دانش‌آموزان پاسخ داده می‌شود.

وی ابراز داشت: مباحثی مانند انسان‌شناسی، دشمن‌شناسی، آشنایی با احکام و فلسفه آن از جمله مباحثی است که در این جلسات مطرح می‌شود.

سرلک اضافه کرد: برنامه دیگری که در طول ماه مبارک رمضان برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده، حضور دانش‌آموزان در مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) است.

وی گفت: در این برنامه هر روز جلسات جزء‌خوانی دانش‌آموزان در فضای معنوی حرم مطهر و با همکاری آستانه مقدسه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان در این طرح معنوی به صورت فعال شرکت می‌کنند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: همچنین اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی در ماه مبارک رمضان برنامه‌های دیگری از جمله برگزاری مراسم افطار را در دست اجرا دارد.

وی اظهار داشت: این مراسم‌ها برای دانش‌آموزان پسر در حرم حضرت معصومه(س) و برای دانش‌آموزان دختر در محل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

سرلک خاطر نشان کرد: مراسم افطاری انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همراه با حاشیه‌های معنوی از جمله قرائت قرآن و سخنرانی‌های مذهبی صورت می‌گیرد که در قالب این برنامه‌ها روحیه عبادت و معنویت در دانش‌آموزان تقویت می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه قرآنی در ماه مبارک رمضان برای دانش‌آموزان ابراز داشت: در قالب این برنامه دانش‌آموزان به صورت دسته جمعی قرآن کریم را ختم می‌کنند.

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها در مجموع 420 دانش‌آموز پسر و 480 دانش‌آموز دختر از قرارگاه‌ها تابستانی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم شرکت دارند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول