اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان آموزشی هرمزگان مطرح کردند

لزوم بازگشت سهم بودجه آموزش هرمزگان به روال سابق

خبرگزاری فارس: مسئولان حوزه آموزشی هرمزگان، معتقد هستند که با توجه به پروژه‌های عمرانی موجود نیمه‌تمام باید سهم این بخش از بودجه سال 91 بیشتر شود.

لزوم بازگشت سهم بودجه آموزش هرمزگان به روال سابق

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هرمزگان از جمله استان‌هایی است که به اذعان و گفته بسیاری از مسئولان کشوری و استانی، در حوزه آموزش دچار بی‌مهری‌های عمیقی در دوره‌های گذشته و پیش از انقلاب بوده است.

از همین‌رو علی‌رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته در این استان طی سه دهه اخیر، به دلیل عمق محرومیت‌هایی که ریشه در تاریخ دارد،‌ کماکان حوزه‌هایی همانند آموزش به ویژه در سرانه فضاهای مورد نیاز دچار کمبودها و چالش‌هایی است.

طی دولت نهم و دهم توجهات به این بخش به ویژه در حوزه توسعه مدارس روستایی و توسعه و تقویت دانشگاه هرمزگان به عنوان یک دانشگاه مادر بیشتر نیز شده است، اما با برگزاری نشست شورای برنامه‌ریزی مشخص شد که سهم این حوزه نسبت به سال گذشته کاهشی قابل توجه دارد که در این راستا مدیران و مسئولان این حوزه انتظارات خود را بیان کردند.

* کاهش 3 درصدی بودجه نوسازی و 558 کلاس نیمه‌تمام

رضا مدرس مدیرکل سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس هرمزگان در همین راستا، اظهار داشت: سهم فصل آموزش هرمزگان در سال گذشته 11 درصد از کل اعتبارات استانی بود که این رقم در سال 91 به هشت درصد رسیده است.

وی افزود: سهم نوسازی مدارس نیز از این اعتبار برابر با 4 میلیارد است که معادل با اعتبار ساخت 70 کلاس درس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر این سازمان 558 پروژه کلاس درس ناتمام دارد،‌ ادامه داد: اتمام این تعداد کلاس درس به اعتباری معادل 33.6 میلیارد تومان نیاز دارد.

به گفته مدرس این در حالی است که تنها حدود 47 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته که در چنین شرایطی تکمیل بیش از 200 کلاس درس در استان بلاتکلیف می‌ماند.

وی بیان داشت: هم‌چنین با توجه به مبحث اجرای طرح آموزشی 3-3-6، نوسازی این طرح را در استان کلید زده و باید گفت که هزینه‌های مربوطه به زمینه‌سازی برای اجرای این طرح در بخش نوسازی مدارس از محل اعتبارات سال 91 دیده شده که باید به این بخش از اعتبارات نیز توجه داشت.

مدرس ادامه داد: با وجود اینکه مدارس از پرداخت حق انشعاب آب و برق معاف بودند طی سال‌های گذشته همواره مشکلاتی در ابتدای سال برای مدارس نوساز وجود داشت و این نگرانی نیز هم‌چنان وجود دارد که مدارس نوساز در سال تحصیلی جدید نیز با مشکلاتی در این بخش رو به ‌رو شوند.

این مسئول گفت: انتظار می‌رود مطالبات مربوط به شرکت‌های آب و برق توسط بخش‌های مربوطه تامین تا علاوه بر حل این مشکل در راستای برقراری انشعابات مورد نیاز نیز به مشکلی برنخوریم.

احمد نوحه‌گر رئیس دانشگاه هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه سهم آموزش از بودجه اگر به روال سابق بازگردد بهتر است، عنوان کرد: این دانشگاه در حال حاضر یازده پروژه عمرانی فعال دارد که به زودی دو پروژه دیگر نیز آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه مقرر شده که 2 میلیارد تومان برای تجهیز دانشگاه هرمزگان اختصاص داده شود، افزود: علی‌رغم اینکه در این راستا تعهد یک میلیارد وزارتخانه محقق شده، کماکان یک میلیارد سهم استان توسط دانشگاه وصول نشده است.

در حالی این میزان از اعتبارات به حوزه آموزش هرمزگان اختصاص داده می‌شود که طی سال‌های اخیر همواره استانداران سابق و کنونی، رئیس جمهور و وزرای مربوطه به توسعه نیروی انسانی در این استان تاکید دارند.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول