اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد:

خبری از 130میلیارد تومان بودجه سنواتی دولت به مترو مشهد نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: 130میلیارد تومان بودجه سنواتی دولت برای قطار شهری مشهد مصوب شده است که تا این لحظه هنوز محقق نشده است.

خبری از 130میلیارد تومان بودجه سنواتی دولت به مترو مشهد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود بیژنی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات قطار شهری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موارد که برای قطار شهری مشهد منظور شده است مبلغ 130 میلیارد تومان بودجه سنواتی دولت برای این بخش است که در این ارتباط  هنوز 130 میلیارد تومان بودجه سنواتی پرداخت نشده است و امیدواریم این امر در ماه مبارک رمضان تحقق پیدا کند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در ادامه به حمایت‌های استانداری و شهرداری مشهد در بحث خطوط قطارشهری مشهد اشاره کرد و گفت: البته در این ارتباط تاکنون حمایت خوبی از سوی استانداری خراسان‌‌ضوی و شهرداری مشهد به منظور راه‌اندازی خطوط قطار شهری مشهد صورت گرفته است.

وی در ادامه به روند اجرای خط دو قطارشهری مشهد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرداری مشهد بر اساس مصوبه‌ای مبنی بر پرداخت 10 درصد اجرا برای تملک اراضی که در حدود 80 میلیارد تومان بود تاکنون 40 درصد را اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: همچنین 15 میلیارد تومان نیز به قرارگاه خاتم الانبیاء که مجری خط دو قطار شهری مشهد است، پرداخت شده است.

وی با اشاره به کمک 50 درصدی شهرداری مشهد در اجرای خطوط دو قطار شهری مشهد گفت: در هیچ جای نمی‌توان معادل این رقم کمک از سوی شهرداری برای اجرای خطوط پیدا کرد که در این راستا سال گذشته شهرداری مشهد 100 میلیارد تومان و دولت نیز 110میلیارد تومان اعتبار داده است.

220 میلیارد تومان جذب اعتبارات در سال گذشته

وی در ادامه به ارقام اعتباری جذب شده سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته 220 میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم که از میزان اعتبار جذب شده، 80 میلیارد تومان آن از محل دولتی و مابقی آن از سوی شهرداری مشهد تامین اعتبار شد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد سال 91 را یکی از پر سال‌های پویا و فعال شرکت قطارشهری مشهد به لحاظ اجرای و عمرانی دانست و گفت: امسال سال شکوفایی خط یک قطار شهری است و با توجه به تجربیاتی که از خط یک در راه اندازی و بهره‌برداری آن کسب کردیم می‌توانیم به صورت کامل و فارغ از مشکلات خط یک قطار شهری مشهد، خط دو قطارشهری مشهد را راه‌اندازی کنیم.

وی در بیان ویژگی‌های خط دو قطار شهری مشهد گفت: خط دو قطار شهری مشهد 14.5کیلومتر امتداد مسیر دارد که با امتداد شمالی و جنوبی این خط مسافران را از طبرسی شمالی تا انتهای رضاشهر جابه‌جا می‌کند.

وی در ارتباط با تملک خط دو قطار شهری مشهد اظهار کرد: با توجه به تصمیماتی که در سال گذشته اخذ کردیم این ارتباط مشکلی برای تملک و معارض نداریم.

بیژنی در ادامه با نگاهی به مشکلات خط یک قطار شهری مشهد که به ویژه در ارتباط با تامین واگن برای این خط حاصل شد، افزود: یکی از مشکلات خط یک قطار شهری مشهد تامین واگن برای این خط بود که این پروسه در حدود دو تا سه سال زمان را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: امروز این بحث نیست و همزمان با مسائل عمرانی و اجرایی شاهد ورود ناوگان خط دو قطار شهری مشهد خواهیم بود تا پایان مرداد ماه عملیات اجرای ناوگان خط دو قطار شهری مشهد را می‌زنیم.

وی ادامه داد: امروز دو دستگاه حفار مکانیزه(TBM) از قسمت شمالی خط دو قطار شهری مشهد و قسمت جنوبی این خط فعال است و در قسمت شمالی با میانگین 15.5 الی 16 متر عملیات حفاری را انجام می‌دهد.

اتمام تونل خط دو قطار شهری مشهد مرداد سال آینده

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد افزود: با تلاش و فعالیت پیمان کار امیدواریم مرداد ماه سال آینده شاهد خروج دستگاه حفار مکانیزه از تونل خط دو قطار شهری و اتمام حفاری این خط باشیم.

از ابتدای مرداد ارائه خدمات فقط با بلیت الکترونیک

بیژنی به اجرای من کارت در گیت‌های ورودی خط یک قطار شهری مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای مرداد ماه امسال ارائه خدمات قطار شهری مشهد تنها با ارائه بلیت الکترونیکی امکان‌پذیر است.

وی همچنین به آمار کنونی استفاده از من کارت در سیستم ناوگان ریلی خط یک مشهد اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار موجود و تنها در روز گذشته 49 هزار نفر از من کارت استفاده کردند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه بیش از 17 ماه از زمان بهره‌برداری خط یک قطار شهری مشهد گذشته است، افزود: در این مدت زمان هیچ حادثه فوتی و جرحی نداشتیم و جز بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در شرق کشور هستیم.

پیش بینی استفاده روزانه 120 هزار نفری از خط یک قطار شهری مشهد

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خط یک قطار شهری مشهد در حدود 180 هزار نفر جابه‌جایی در روز است، ادامه داد: با توجه به اینکه سه واگن انتهای خط در حال حمل به سمت ایران است که با اضافه شدن این سه واگن به مجموعه 57 واگنی کنونی خط یک مشهد تکمیل می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم از مهرماه سال جاری جابجای خط یک مشهد از مرز 120 هزار نفر عبور کند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول