اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 3200 دانش‌آموز

مسابقات فرهنگی و هنری خراسان‌رضوی در نیشابور برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: مسابقات فرهنگی و هنری استان با شرکت سه هزار و 200 نفر دانش‌آموز هنرمند دختر و پسر مقطع متوسطه و راهنمایی در نیشابور برگزار می‌شود.

مسابقات فرهنگی و هنری خراسان‌رضوی در نیشابور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمدحسن دادگر در اردوگاه کشوری شهید رجایی نیشابور اظهار داشت: این مسابقات مجموعاً به مدت شش روز انجام می‌شود که هم‌اکنون هزار و 600 دانش‌آموز پسر در چهار رشته ادبی، پژوهشی، هنرهای دستی، تجسمی و هنرهای آوایی(سرود) و هنرهای نمایشی به مدت سه روز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: بعد از دوره سه روزه پسران، دوره دختران نیز مشابه همین دوره با جمعیت هزار و 600 نفر به مدت سه روز در نیشابور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: بخش ادبی، پژوهشی و هنرهای دستی و تجسمی به‌صورت انفرادی و بخش‌ هنرهای آوایی نمایشی به‌صورت گروهی برگزار می‌شود.

دادگر اظهار داشت: در این مسابقات گروه‌های برتر تمامی شهرستان‌های استان با یکدیگر رقابت کرده و گروه‌ها و افراد اول تا سوم انتخاب و تجلیل می‌شوند.

وی گفت: نفرات اول این مسابقات نیز به مسابقات کشوری جشنواره هنری که در شهریورماه برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان‌رضوی نمایشگاه هنرهای دستی و تجسمی دانش‌آموزان شرکت کننده در این مسابقات با حضور 360 اثر و نمایشگاه معرفی فروش کتاب توسط موسسه فرهنگی و هنری انتشارات ضریح آفتاب در حاشیه این مسابقات را از جمله برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی افزود: بازدید از اماکن تفریحی و سیاحتی و زیارتی نیشابور از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این مسابقات است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول