اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

شیراز میزبان نخستین هفته فرهنگ رضوی فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: قابلیت فارس و عملکرد 9 ساله آن در برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی سبب شد تا سومین حرم اهل بیت«ع» میزبان نخستین هفته فرهنگ رضوی فارس باشد.

شیراز میزبان نخستین هفته فرهنگ رضوی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، محمود عالیشوندی با اشاره به اینکه هفته فرهنگ رضوی در 10 استان کشور برگزار می‌شود، گفت: این برنامه ارزشمند فرهنگی از اول فروردین تا شهریور ماه امسال با هدف فراگیرشدن دهه کرامت در طول سال و جاری شدن فرهنگ رضوی در تمام ایام و ماه‌های سال، در نظر گرفته شده است تا فعالیت‌هایی از این قبیل محدود به یک مقطع مناسبتی خاص نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: نخستین هفته فرهنگ رضوی فارس، در دو بخش نمایشگاه فرهنگی هنری و اجرای برنامه‌های هنری در راستای اشاعه فرهنگ رضوی از 29 تیر تا سوم مرداد ماه 91 در مرکز اسناد ملی و تالار حافظ برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بخش نمایشگاهی شامل نمایشگاه کتاب، نرم‌افزارهای فرهنگی، فعالیت‌های مؤسسات فرهنگی و هنری، نقاشی کودکان و طب‌الرضا است و همچنین بخش برنامه‌های هنری نیز شامل قسمت‌هایی مانند پرده‌خوانی اجرای نمایش‌های میدانی با نام «یک طاق بهشت» به کارگردانی میترا مؤمنی، نمایش صحنه‌ای «مثل نمک برای پاشیدن روی زخم» به کارگردانی آرمان طیران و نمایش «آهو» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد ارشاد و نمایشگاه عکس‌های قدیمی با موضوع زیارت مردمی از حرم حضرت امام رضا(ع) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است.

این مدیر فرهنگی گفت: کارگاه نقاشی نیز به صورت حضوری با هنرنمایی 10 نقاش این استان در موضوع زندگی حضرت امام رضا(ع) همراه با ارائه و خلق 10 اثر نقاشی و همین‌طور نشستی در حوزه شعر و ادب با شعرخوانی 10 شاعر برتر و نقد و بررسی کتاب سال رضوی توسط منتقدان مطرح نقد کتاب، به منظور اشاعه و ارتقای فرهنگ رضوی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول