اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل در گفت و گو با فارس:

پروژه چشم‌پزشکی سرعین با کارشکنی طبیعت سبز معلق مانده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: پروژه چشم پزشکی تخصصی پروفسور خدادوست به دلیل کارشکنی شرکت طبیعت سبز سبلان معلق مانده است و در تلاش هستیم تا مشکل به وجود آمده را برطرف کنیم.

پروژه چشم‌پزشکی سرعین با کارشکنی طبیعت سبز معلق مانده است

سید حسین صابری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص برخی اظهارنظرهای غیر‌منصفانه در این زمینه اظهار داشت: ما موضوع بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی پروفسور خدادوست را از روز اول حضورمان در اردبیل پیگیری کردیم و امروز بعد از گذشت دو سال از حضورم در استان در مکاتبات و پیگیری‌های مستمر سعی کردیم این مجموعه روند اجرایی سریع به خود بگیرد.

وی با اعلام اینکه در اظهار نظر یکی از نمایندگان استان قید شده بود که پروژه بلاتکلیف رها شده است، خاطرنشان کرد: یک سال معطلی اجرای این پروژه مربوط به دوران پیش از مسئولیت من است و ما در دو سالی که پیگیر موضوع بودیم به جد از طریق نماینده پروفسور خدادوست عملیاتی شدن این پروژه را پیگیری کردیم که این فرد خود می‌تواند گواه روشنی بر تلاش‌ها و پیگیری‌های ما باشد.

استاندار اردبیل یادآور شد: این مجموعه دهه فجر سال 88 با حضور مسئولان کلنگ‌زنی شده و به دلیل آنکه زمین آن روی گسل بوده و ممکن بود در آینده مشکلاتی به وجود آید از اوایل سال 90 سعی کردیم با همکاری روستاییان اطراف سرعین زمینی به صورت مشاعی برای بیمارستان تامین کنیم تا در کوتاه مدت کارهای اجرایی آغاز شده و به صورت موقت کلینیک چشم پزشکی دایر شود.

صابری به خبرنگار فارس گفت:‌ در دو ماه گذشته در حالی که عملیات اجرایی پروژه آغاز شده بود شرکت طبیعت سبز سبلان بدون مستندات لازم و با ادعای مالکیت زمین از انجام پروژه ممانعت کرده و اجازه نمی‌دهد روند آن مجدداً آغاز شود.

این مسئول عنوان کرد: ما در تلاش هستیم با رفع موانع به وجود آمده این مجموعه را بار دیگر فعال کنیم تا عملیات اجرایی مجهز‌ترین مرکز چشم پزشکی شمال غرب کشور در سرعین کارش را دنبال کند.

اجرای کمپ تیم ملی با مشارکت بخش خصوصی امکان‌پذیر است

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون به صورت مستقیم با هیچ فرد خاص یا شرکت ادعا شده تفاهمنامه همکاری برای احداث کمپ در سرعین وارد مذاکره نشده‌ایم، به خبرنگار فارس بیان داشت: احداث کمپ تیم‌های ملی به همت ورزشکار نامی کشور و استان علی دایی تنها در حد رایزنی‌های اولیه بوده اما به نتیجه و امضای توافق‌نامه منجر نشده است.

صابری سرعین را جزو دو منطقه مستعد کشور برای احداث کمپ‌های تیم ملی ورزشی اعلام کرد و افزود: ما بعد از حضور در استان و گذشت چند ماه از این موضوع مطلع شدیم و سعی کردیم اشکالات به وجود آمده را برطرف کنیم ولی در دو ماه گذشته به صورت جدی موضوع از طریق ما پیگیری می‌شود تا ضمن تثبیت فضای احداث کمپ با همکاری معاونت عمرانی، فرمانداری سرعین و بنیاد مسکن بتوانیم مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

وی زمین تعیین شده را مربوط به روستای گازر اعلام کرد و ادامه داد: توافقات اولیه با صاحبان اراضی انجام شده و ما با رعایت ضوابط و مقررات قانونی در صدد تغییر کاربری اراضی هستیم که بعد از سپری شدن مراحل اجرایی و اداری زمین مورد نیاز تحویل سرمایه‌گذاران خواهد شد.

رئیس شورای اداری استان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس تصریح کرد: البته در این روستا علاوه بر کمپ تیم ملی اراضی نیز برای کارهای عام‌المنفعه نظیر احداث اردوگاه دانش‌آموزی کمیته امداد و جامعةالمصطفی حوزه علمیه قم در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری مسئولان وزارت راه و شهرسازی مشکلات احتمالی تملک این اراضی نیز برطرف شود.

صابری به تامین اعتبار اولیه وزیر ورزش و جوانان در سفر به اردبیل برای حصار‌کشی کمپ تیم‌های ملی اشاره کرد و گفت: تا یک ماه آینده مشکل زمین، تغییر مالکیت و برخی مشکلات قانونی برطرف شده و با همکاری بخش خصوصی شاهد احداث این کمپ خواهیم بود.

این مسئول آب و هوای سرعین و ارتفاع مناسب را برای احداث این کمپ حائز اهمیت توصیف کرد و یادآور شد: در دو نقطه کشور یکی در سرعین و دیگری در چهار محال بختیاری چنین برجستگی وجود دارد که در اولویت اول بحث احداث کمپ در سرعین اولی‌تر از اولویت دوم است که امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاران بتوانیم عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کنیم.

استاندار اردبیل با انتقاد از برخی نمایندگان و مسئولان که با دادن آمارهای کهنه و غلط سعی می‌کنند اذهان عمومی را آشفته کنند، افزود: ما پاسخ اینها را به وجدان‌های بیدار واگذار کردیم و یقین داریم که همه مردم خود بهترین قاضی در ارزیابی عملکرد‌ها هستند.

صابری در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ اگر قرار باشد در 24 ساعت وقت خودمان را صرف پاسخ دادن به ایرادات بنی‌اسرائیلی برخی قرار دهیم دیگر فرصتی برای خدمت به وجود نخواهد آمد و بخش عظیمی از نیرو و کار ما صرف امور بیهوده خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول