اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان خبر داد

احداث 50 هزار مترمربع فضای آموزشی در دانشگاه کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به رویکرد این دانشگاه در زمینه ایجاد فضای مناسب، از احداث 50 هزار متربع فضا در دانشگاه کردستان خبر داد.

احداث 50 هزار مترمربع فضای آموزشی در دانشگاه کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی ظهر امروز در یازدهمین جلسه اتاق فکر، برنامه‌ریزی و سیاست‌های راهبردی وزارت علوم در دانشگاه کردستان اظهار داشت: از سال 84 تا مهرماه 88، 20 هزار مترمربع فضا به فضاهای موجود دانشگاه کردستان اضافه شد.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، از مهرماه 88 نیز تا پایان سال گذشته 21 هزار مترمربع اضافه شده و اکنون نیز پروژه‌هایی با 50 هزار مترمربع در حال ساخت است.

وی احداث مجموعه 25 کلاسه، احداث خوابگاه دانشجویی مجردی، احداث دانشکده صنایع و معادن قروه، مجموعه کلاس‌ها و تالارها، دانشکده هنر و معماری، سازمان مرکزی دانشگاه، خوابگاه دانشجویی (احداثی وزارت علوم)، دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی سقز، دانشکده مهندسی و علوم پایه بیجار، دانشکده منابع طبیعی و ساختمان پژوهشی دانشگاه را از جمله پروژه‌های در دست مطالعه و احداث دانشگاه کردستان برشمرد.

امینی محوطه‌سازی و ساختمان‌های فرسوده را از جمله مشکلات این دانشگاه در زمینه زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تحقق مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده و ایجاد محوطه‌ای در خور دانشجویان این دانشگاه نیازمند اعتبارات ویژه‌ای است.

رئیس دانشگاه کردستان در ادامه به مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به استان کردستان اشاره و احداث دو باب سالن ورزشی، خریداری 60 هکتار مزرعه، ایجاد پژوهشکده پیامبر شناسی، تجهیز 4 باب خوابگاه دانشجویی و احداث دانشکده هنر و معماری را نمونه‌ای از مصوبات این سفر عنوان کرد.

امینی مجموع اعتبارات سفر نخست را 500 هزار دلار خواند و از تحقق 70 درصدی مجموع مصوبات این سفر خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر دوم نیز 17 میلیارد تومان در قالب اجرای پروژه‌هایی مصوب شد که متاسفانه تاکنون ریالی از این محل به دانشگاه کردستان اختصاص پیدا نکرده است.

رئیس دانشگاه کردستان همچنین مجموع اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به دانشگاه را 6.5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ساختمان 30 کلاسه‌ای از محل این اعتبارات به 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول