اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور:

75 درصد فضای آموزشی نامطلوب کشور در این دولت اصلاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فنی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: هدف‌گذاری ما این است که از مجموع 131 هزار کلاس درس کشور 75 درصد فضای آموزشی نامناسب در طول این دولت اصلاح و بازسازی شود.

75 درصد فضای آموزشی نامطلوب کشور در این دولت اصلاح می‌شود

محمدحسین ترابی‌‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز در کشور از نظر ساخت و ساز چند دسته هستند که یکی از این دسته‌بندی‌ها مربوط به آن دسته خیرینی می‌شود که هیچگونه مشارکتی از منابع دولتی قبول نمی‌کنند و به تنهایی مدرسه می‌سازند.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه بیان داشت: به طور متوسط با اطلاعاتی که اکنون در دست داریم از سرجمع فضاهای آموزشی کشور حدود 12 درصد آن در طول چند سال اخیر به خصوص شش سال گذشته توسط خیرین ساخته شده است.

وی به موضوع مقاوم‌سازی مدارس در کشور اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس مصوبه پنج سال گذشته، مجلس دولت را موظف کرده که 131 هزار کلاس درس در سطح کشور تخریب و بازسازی شود و 126 هزار کلاس درس نیز مقاوم‌سازی شود و طی سال‌های گذشته 37 هزار میلیارد تومان کمکی بوده که به فضای آموزشی برای تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی اختصاص یافت که از این 131 هزار کلاس درس تاکنون 57 هزار کلاس درس تخریب و بازسازی در آنها انجام گرفته است.

ترابی‌زاده اضافه کرد: مابقی هم با توجه به لایحه بودجه و قانونی که امروز ابلاغ شده حدود یک‌هزار میلیارد تومان است که در قانون بودجه به صورت ملی برای تخریب و مقاوم‌سازی فضای آموزش کشور اختصاص داده شده است.

این مسئول افزود: با این یک‌هزار میلیارد تومان و همچنین اعتباری که در قانون برنامه بودجه در سال آینده پیش‌بینی شده، امیدواریم کل فضای آموزش کشور ساماندهی شود.

وی به ایجاد فضاهای ورزشی در اماکن آموزشی نیز اشاره‌ای کرد و گفت: ورزش از آموزش جدا نیست و به همین دلیل تقریبا همه مدارس بزرگ ما به یک سالن چند منظوره ورزشی مجهز شده‌اند.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، زیباسازی را به عنوان یک اصل اساسی در ساخت مدارس دانست و گفت: به همین منظور همایش مدرسه ایرانی معماری ایرانی را در شش سال گذشته در دانشگاه تهران برگزار کردیم که اثرات چشمگیری در روند زیباسازی چهره مدارس کشور داشت.

وی مقاوم‌سازی مدارس را یک اصل اساسی در این سازمان دانست و گفت: هر سال تا 30 درصد از اعتبارات ما در زمینه مقاوم‌سازی مدارس هزینه می‌شود و چون در گذشته طرح مطالعاتی مقاوم‌سازی تهیه نشده بود با برخی مشکلات در مدارس در این زمینه مواجه شدیم که اکنون این مشکلات در حال برطرف شدن است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول