اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی:

‌دانشگاه پیام‌نور تبریز مشکل فضای آموزشی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی‌‌‌ بر حل مشکل فضای فیزیکی دانشگاه پیام‌نور تبریز اشاره کرد و افزود: این میزان فضا در شان کلانشهر تبریز نیست.

‌دانشگاه پیام‌نور تبریز مشکل فضای آموزشی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، علی عبادیان بعدازظهر امروز در همایش هم‌اندیشی روسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های پیام‌نور استان در مرند، در سخنانی اولویت‌بندی دانشگاه پیام‌نور استان را پرداختن به مسائل فرهنگی دانست.

وی تصریح کرد: تجهیز مراکز دانشگاهی از لحاظ توسعه امکانات فرهنگی و آزمایشگاهی باید مورد توجه جدی قرار گرفته و در این راه تمام امکانات داخلی باید مورد استفاده قرار گیرد.

عبادیان افزود: شش طرح مهم فرهنگی در قالب مجتمع فرهنگی هنری در مراکز دانشگاهی پیام‌نور استان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از این طرح‌ها در شهرستان مرند با 45 درصد پیشرفت فیزیکی را شامل می‌شود.

وی در ادامه گفت: استان آذربایجان‌شرقی در بین دانشگاه‌های پیام‌نور کشور سال گذشته از نظر برنامه‌های فرهنگی رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده بود و در سال‌جاری نیز اولویت برنامه‌ها بیشتر به تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و تجهیز امکانات آزمایشگاهی معطوف خواهد بود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در سطح استان 60 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی استان در حال تحصیل هستند، کمبود اساتید و اعضای هیئت علمی را از مهم‌ترین مشکلات در این مراکز ذکر کرد.

وی گفت: سال گذشته 360 نفر هیئت علمی جذب دانشگاه‌های پیام‌نور شدند ولی این میزان کافی نیست از این رو امسال سعی داریم با جذب استادیار و اعضای هیئت علمی در رشته‌های دکترا و فنی‌ و حرفه‌ای با توجه به افزایش رشته‌های صنعت، دوره فنی و مهندسی، هیئت علمی مستقل داشته باشیم. 

عبادیان در ادامه بر حل مشکل فضای فیزیکی دانشگاه پیام‌نور تبریز اشاره کرد و افزود: این میزان فضا در شان کلانشهر تبریز نیست در حالی‌که دانشجویانی از سراسر کشور برای تحصیل به این مرکز جذب می‌شوند از این رو نیاز به توسعه دارد.

در ادامه مسئول نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز در سخنانی گفت: امروزه سواد به معنای قدیمی تعبیر نمی‌شود، تنها سواد خواندن و نوشتن نیست بلکه توانای حل مسائل و بالاتر از همه مشکلات است.

حجت‌الاسلام علی نقدی اظهار کرد: اگر اعضای شورای عالی اقتصاد باسواد باشند می‌توانند مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه را حل کنند،

وی تصریح کرد: دانشگاهیان باید با عملی کردن شعار سال در اقتصاد جامعه دخیل باشند و  در راه توسعه تمام امکانات خود را به‌کار گیرند.

نقدی تاکید کرد: اسلامی کردن دانشگاه‌ها و پرورش انسان‌های خدایی یک اصل است، همه رشد و تعالی از طریق تقویت دانشگاه‌ها میسر خواهد بود‌.

وی افزود: فرهنگ‌ غنی اسلامی در امر اقتصادی برنامه‌های جامع دارد و توسعه بر اساس روشنفکری‌های انسان‌های دانشمند و بزرگ حاصل خواهد شد و این از وظایف دانشگاه‌ها است.

 نقدی گفت: حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی در سایه عمل توصیه‌های رهبری میسر است و حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مهم صنعت، کشاورزی و معدن در ایجاد اشتغال پایدار در سایه استفاده از توانایی‌های دانشگاه‌ها در ارائه راهکارها و بهره‌گیری از نیروهای متخصص تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول