اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان خبر داد

سرانه فضای آموزشی دانشگاه پیام‌نور لرستان یک متری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان گفت: عملیات ایجاد 24 هزار مترمربع فضای آموزشی در لرستان آغاز شده که با بهره‌برداری از این فضاها، سرانه فضاهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور لرستان به یک متر می‌رسد.

سرانه فضای آموزشی دانشگاه پیام‌نور لرستان یک متری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: در سال 89 سرانه فضاهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور لرستان 45 صدم مترمربع بود که این رقم در پایان سال 90 به 66 صدم مترمربع رسید.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم، تا پایان سال جاری این فضا را به یک متر برسانیم، افزود: در ابتدای سال 90 کل فضا‌های آموزشی این دانشگاه در لرستان 17 هزار و 440 مترمربع بوده که تا پایان سال گذشته به 25 هزار و 540 مترمربع رسیده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان گفت: در سال گذشته عملیات اجرایی ایجاد بیش از 24 هزار مترمربع فضای آموزشی در لرستان آغاز شده که با بهره‌برداری از این فضاها، سرانه فضاهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور لرستان به یک متر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 38 هزار و 469 دانشجو در دانشگاه پیام‌نور لرستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد 8 هزار و 373 دانشجوی جدیدالورود سال 90 هستند.

علیزاده یادآور شد: در سفر دوم هیئت دولت به لرستان یک میلیارد تومان برای دانشگاه پیام‌نور لرستان تصویب شد که تاکنون متاسفانه اختصاص نیافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 103 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور لرستان هستند.

علیزاده در ارتباط با آخرین پی‌گیری‌ها برای راه‌اندازی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه از موافقت سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور لرستان برای راه‌اندازی 16 رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد خبر داد.

وی گفت: با پی‌گیری‌هایی که صورت گرفته است، سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور با راه‌اندازی رشته‌های ادبیات عرب، تاریخ، مهندسی کشاورزی گرایش زراعت، مدیریت دولتی، زمین‌شناسی گرایش تکنوتیک، زبان و ادبیات فارسی، فیزیک، روان‌شناسی، علوم دامی، مهندسی برق قدرت، ریاضی، اقتصاد و فقه در مقطع کارشناسی‌ارشد و دو رشته زمین‌شناسی گرایش تکنوتیک و مدیریت دولتی در مقطع دکترا موافقت کرد.

وی افزود: بنابر مصوبه وزارت علوم برای اخذ مجوز رشته‌های کارشناسی‌ارشد باید دو استادیار داشته باشیم که وزارت علوم شرایط خاصی را برای پیام‌نور در نظر گرفت و ما هم براساس همین شرایط خاص صدور مجوز رشته‌های مورد نظر را از وزارت علوم درخواست کرده‌ایم و در حال حاضر منتظر مصوبه شورای گسترش برای پذیرش دانشجو هستیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان گفت: با توجه به اینکه سرفصل دروس برخی از رشته‌ها در حال تغییر است، وزارتخانه مجوز ارشد را به این رشته‌ها نمی‌دهد و به همین دلیل برخی رشته‌های پیشنهادی دانشگاه از لیست حذف شدند.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول