اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

سرانه فضای آموزشی ابتدایی اردبیل 2.36 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سرانه فضا در دوره ابتدایی شهر اردبیل 2.36 درصد و ناحیه یک اردبیل نیز 2.43 درصد است.

سرانه فضای آموزشی ابتدایی اردبیل 2.36 درصد است

احمد محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد سرانه فضاهای آموزشی استان اردبیل اظهار داشت: کمترین سرانه فضای آموزشی در مقطع ابتدایی راهنمایی و متوسطه در شهرستان اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر است.

وی با بیان اینکه به جز سه شهر یاد شده بقیه مناطق از سرانه فضای مناسب برخوردار هستند، افزود: بیشترین برپایی نوبت دوم کلاس‌های درس را در ناحیه یک و دو اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد شاهد هستیم به طوری که در این سه شهر به طور میانگین 14 درصد در دوره ابتدایی و بیش از 40 درصد در دوره راهنمایی و متوسطه دانش‌آموزان در نوبت دوم تحصیل می‌‌کنند.

محمودزاده تصریح کرد: بیشترین تعداد کلاس‌های مورد نیاز در پایه ششم که تعداد آنها 145 کلاس است مربوط به اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر است.

این مسئول ادامه داد: موظف هستیم در سه ماه تابستان به هر نحو ممکن این تعداد کلاس درس را مهیا کنیم تا شرمنده خانواده‌ها و دانش‌آموزان نباشیم.

وی بیان داشت: در این مسیر به همت و کمک خیرین نیاز داریم تا بخشی از این فضاهای آموزشی را تامین کنند و با حضور در جلسات کمیته برنامه‌ریزی سه شهرستان یاد شده تلاش خواهیم کرد هم کلاس‌های مورد نیاز پایه ششم تامین شود و هم مشکل دو شیفته بودن برخی از واحدهای آموزشی رفع و رجوع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل بیان داشت: خانواده‌ها و دانش‌آموزان نباید نگرانی از بابت تامین کلاس‌های درس داشته باشند و ثبت نام این دانش‌آموزان در پایه ششم ابتدایی بدون وقفه و کوچک‌ترین مانع انجام می‌شود.

محمودزاده گفت: هرچند اولویت کاری تک نوبته کردن مدارس است اما تامین 145 کلاس مورد نیاز برای پایه ششم اولی‌تر از همه امور است.

این مسئول از ضرورت اخذ مجوز برای برپایی کلاس‌های نوبت دوم در صورت نیاز از وزارت آموزش و پرورش  خبر داد و افزود: امیدواریم با تدبیر فرمانداران شهرهای مشگین‌شهر‌، پارس‌آباد و اردبیل و تمرکز اصلی بر تامین کلاس‌های مورد نیاز در پایه ششم بتوانیم مشکلات و معضلات موجود را برطرف کنیم.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول