اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

رسالت نماز جمعه جریان‌سازی فرهنگی است / نماز جمعه متعلق به گروه خاصی نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد تاکید کرد: رسالت نماز جمعه جریان‌سازی فرهنگی بوده و جامعه را به سمت قله‌ای که باید حرکت کند، هدایت می‌کند.

رسالت نماز جمعه جریان‌سازی فرهنگی است / نماز جمعه متعلق به گروه خاصی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور اظهار کرد: هر کسی با هر بینشی در نماز جمعه حضور می‌یابد و از برنامه‌های آن استفاده می‌کند، از این رو امام جمعه پدر معنوی مردم به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه در نماز جمعه به روی تمام افکار باز است، تصریح کرد: این آیین وحدت بخش انحصاری نیست و صرفاً این آیین پرشکوه بر محور ولایت است.

حجت‌الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه نماز جمعه به هیچ گروه سیاسی تعلق ندارد، گفت:‌ همه گروه‌ها می‌توانند در این آیین حضور یابند.

* استفاده از ظرفیت تمام بخش‌ها در ستاد نماز جمعه بجنورد

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در ستاد جدید نماز جمعه این شهرستان از تمام ظرفیت‌ها اعم از جوانان تشکیل می‌شود، گفت:‌ سعی خواهیم کرد تا از تمام اقشار در این ستاد حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه منحصر به جناح و گروه خاصی نبوده و نیست، تصریح کرد:‌ رویکرد ما این است که جمعیت حداکثری را جذب کنیم و این هنر است که باید به عنوان یک رسالت بدان توجه شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در ابلاغ حکم وی گفت: در پیامی که معظم‌له داشتند موضوع وحدت مردم را مورد تاکید قرار داده‌اند از این رو تلاش خواهد شد تا رویکرد همه با هم نه همه با من مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

وی اظهار کرد: البته در رسانه‌ها نیز باید به این موضوع توجه شود تا در برنامه‌های کاری به این موضوع دست یابیم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه برای رشد و ارتقای نماز جمعه از تمام افکار بهره‌گیری خواهد شد، گفت:‌ ان‌شاءالله همه با هم دو دست توانمند خواهیم بود نه مثل چشم‌ها و ما می‌خواهیم مثل دست‌ها یار و یاور همه بوده و موانع را از مسیر راه برداشته و برای توسعه استان بکوشیم.

وی امامت جمعه دو شهر ساوه و فسا و همچنین معاونت فرهنگی و 10 سال حضور در عرصه‌های مدیریتی را از سوابق خود برشمرد و افزود: اکنون نیز در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بحران پایان نامه خود را ارائه و امیدواریم تا با کمک اصحاب رسانه و مشارکت مردم بتوان رسالت خود را به انجام رساند.

* مهد آدینه در نماز جمعه بجنورد ایجاد می‌شود

امام جمعه بجنورد در ادامه راه اندازی مهد آدینه را از برنامه‌های نماز جمعه شهرستان عنوان کرد و گفت:‌ در کنار نماز جمعه و مصلی مرکز استان، مهد آدینه پیش‌بینی شده تا مادران بدون دغدغه به این آیین پرشکوه بپردازند.

وی اظهار کرد:‌ در مهد آدینه که در قالب سالنی برای نگهداری کودکان طراحی شده است، وسایل سرگرمی خردسالان تهیه و تجهیز خواهد شد.

یعقوبی با بیان اینکه مقدمات کار فراهم شده است، گفت: ایجاد این مهد در یکی از نقاط صحن مصلی پیش‌بینی شده و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

* اسلام با هنر فاخر مشکل ندارد

امام جمعه بجنورد در پاسخ به سوالی درباره نگاه به هنر و استفاده از ابزار آن در جامعه اظهار کرد:‌ ما معتقدیم هنر پیام‌ها را ماندگار می‌کند و اسلام هم با هنر هیچگونه مشکلی ندارد.

وی گفت: نگاه ما به هنر به گونه‌ای بوده که با استفاده از تمام ابزارهای هنر، مردم را به نظام پایبند کرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد:‌ البته در این زمینه تمام فتواهای رهبری باید ملاک عمل قرار گیرد و مسئولان خود را با این چارچوب تطبیق دهند.

وی اظهار کرد:‌ ابزار هنر بهترین روش برای جذب جوانان به معنویات بوده و نباید از آن غفلت کرد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول