اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک

مصلی نماز جمعه در کجور احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کجور مازندران گفت: در آینده‌ای نزدیک مصلی نماز جمعه در کجور احداث می‌شود.

مصلی نماز جمعه در کجور احداث می‌شود

حجت‌الاسلام یزدان جهاندار‌لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کجور بیان داشت: از اینکه به عنوان نخستین امام جمعه منطقه کجور مازندران مشغول به فعالیت شدم احساس مسئولیت سنگینی می‌کنم، اما بسیار خرسندم که عمرم را برای ترویج فرهنگ ناب اسلام و تشیع و قرآن در بخش کجور صرف می‌کنم، ولی از سویی دیگر نگران فقر و محرومیت‌های شدید در تمام ابعاد به ویژه بخش فرهنگی هستم.

وی درباره علت پذیرش این مسئولیت در منطقه محروم کجور افزود: به پیشنهاد برخی دوستان روحانی و علما و با توجه به شناختی که از این منطقه محروم دارم و اینکه زمینه برای کارکردن و خدمت در ابعاد مختلف وجود دارد کجور و شهر پول را که نخستین شهر در بخش کجور بوده را پذیرفتم و از طرفی خود نیز از اهالی کجور بوده و از مشکلات این منطقه مطلع هستم و این خود باعث احساس دین در من شد تا بتوانم ادای دینی به منطقه کجور کرده باشم.

این مسئول تصریح کرد: استقبال مردم شهر پول بسیار عالی است، اما مردم سایر روستاهای کجور به واسطه شرایط جغرافیایی و فاصله زیاد آنها با مرکز بخش کجور باعث شده تا نتوانند همیشه در نماز جمعه حضور یابند هر چند بعضا مردم برخی از روستاهای این بخش با مینی‌بوس و خودروهای شخصی خود را به نماز جمعه شهر پول می‌رسانند که جای بسی خوشحالی است.

جهاندار‌لاشکی به نقش و تاثیر برگزاری نماز جمعه در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: نماز جمعه در زندگی انسان از نظر تعمیم و تعمیق اطلاعات دینی و سیاسی نقش سازنده و فوق‌العاده‌ای دارد و شاید به این خاطر باشد سوره‌ای مستقل در این باره وجود دارد و روایات فراوانی نیز وارد شده که از جمله آن در روایتی از امام معصوم می‌خوانیم چه کسی می‌گوید حاکم اسلامی می‌تواند زندانیان را برای اقامه نماز جمعه مرخص کرده و مقدمات حضور آنها را در نماز جمعه فراهم آورد.

وی بیان داشت: انتظار ما نیز از مسئولان این است که نگاه ویژه به منطقه کجور داشته باشند نه نگاه عادی چرا که این منطقه ظرفیت‌های فراوان و متنوعی دارد و نیازمند توجه خاص مسئولان بوده تا بیش از پیش شکوفا شود و محرومیت از آن زدوده شود.

امام جمعه کجور رفع محرومیت‌ها در کجور را از دغدغه‌های اصلی خود در منطقه دانست و اظهار داشت: مکاتبات خوبی با مسئولان استان و شهرستان نوشهر داشتیم که در نهایت چهارمین جلسه شورای اداری نوشهر با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستان نوشهر و بخش کجور در شهر پول کجور برگزار شد و مصوباتی خوبی نیز انجام شد و امیدهای زیادی برای رفع محرومیت در بخش کجور زنده شد که امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق زیبا برای رفع محرومیت در کجور رخ دهد.

وی درباره کثرت مراجعه مردمی به دفتر امام جمعه در کجور افزود: مراجعه‌‌های مردمی بیشتر حول محور مساعدت مالی و گاهی نیز حول محور اخذ مجوز برای تاسیس شهرک‌های مسکونی است که در این بین برخی درخواست‌ها به صورت نامه‌نگاری از بسیاری مناطق محروم کجور نیز بدست ما می‌رسد و همه تلاش و سعی ما نیز در راستای رفع مشکلات مردم کجور است.

این مسئول ادامه داد: سرمایه‌های اصلی این نظام و انقلاب و اسلام مردم ولایتمدار و شهیدپرور هستند و چیزی جز دغدغه برای رفع مشکلات مردم کجور ندارم و در هر جلسه‌ای که مسئولان استانی و شهرستان نوشهر بودند همواره فریاد خود را برای برطرف شدن مشکلات کجور زدم.

جهاندار‌لاشکی تسریع در احداث نخستین مصلی نماز جمعه در کجور را ضروری دانست و افزود: نماز جمعه کجور از ابتدای استقرارم در مسجد امام حسن عسگری(ع) شهر پول برگزار می‌شود، اما قرار است به زودی زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع توسط یکی از خیرین این منطقه اهدا شود و ما در آینده‌ای نزدیک شاهد احداث نخستین مصلی نماز جمعه در بخش کجور خواهیم بود.

وی گفت: بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین نگرانی در بخش محروم کجور آماده نبودن زیرساخت‌ها برای کارهای فرهنگی از جمله راه مناسب و عدم وجود اشتغال برای جوانان است تا بتوانند درآمد مناسبی داشته باشند و امیدوارم مسئولان نیز تلاش‌های خود را برای رفع محرومیت در بخش کجور مازندران بیشتر کنند.

این مسئول به حلول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: ماه رمضان ماه برکت و مهمانی خداوند است و در این ماه بندگان به مهمانی خداوند دعوت می‌شوند و این عظمت ماه مبارک رمضان است که خداوند به بندگان عطا کرده است.

امام جمعه کجور به برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان در کجور اشاره کرد و اذعان داشت: دیدار از خانواده‌های شهدا، حضور در مساجد روستاهای کجور و اهدای سبد غذایی به خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله برنامه‌های ما در این ماه پربرکت در بخش کجور است.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول