اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماز جمعه پایگاه ولایت و ولایت‌پذیری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: بالاترین خدمت به معنویت، مردم، دین و دیانت در نماز جمعه بوده و نماز جمعه پایگاه ولایت است.

نماز جمعه پایگاه ولایت و ولایت‌پذیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی امروز در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه خرم‌آباد که به مناسبت فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور برگزار شد، گفت: امروز مهم‌ترین پایگاهی که مردم برای اخلاق، سیاست، دیانت و تقوا انتخاب می‌کنند، نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه سلامت جامعه با نماز جمعه است، افزود: مردم وقتی در نماز جمعه شرکت می‌کنند دیانت، تقوا و معنویت آنها افزایش می‌یابد.

میرعمادی در ادامه از دستگاه‌های فرهنگی خواست در ماه رمضان برای نماز جمعه فعالیت فرهنگی داشته باشند و در ماه رمضان به برنامه‌های فرهنگی بیشتر توجه شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان نماز جمعه را حلقه اتصال امت با نظام برشمرد و گفت: این پایگاه منسوب به ولایت است، از طرفی پایگاه مردمی است، حضور آگاهانه و داوطلبانه مردم برای شرکت در نماز جمعه گواه این مطلب است.

وی با اشاره به احادیث پیامبر اکرم اسلام (ص) که فرمودند هر کس به ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشد، نماز جمعه را نباید فراموش کند و در جای دیگر فرموده‌اند اگر مردم منافع سه چیز را می‌دانستند بر سر آن دعوا می‌کردند، اول اذان گفتن، دوم قرار گرفتن در صف اول نماز جماعت و سوم زود رفتن به نماز جمعه گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران چه آثار و برکاتی نصیب مردم ایران شد، در شهرهایی که نماز جمعه برگزار نمی‌شود، مردم یک خلا را احساس می‌کنند.

میرعمادی با بیان این که ستاد نماز جمعه بالاترین محل خدمت به مردم مؤمن و نمازگزار است، بالاترین خدمت به معنویت، مردم، دین و دیانت در نماز جمعه است، گفت: به حمدالله نمازهای جمعه در استان با نشاط، شادابی، زنده و پویا برگزار می‌شود و چهره‌های مؤمن و مورد اعتماد و اطمینان مردم خدمت‌گذاران ستادهای نماز جمعه هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در ماه مبارک رمضان نماز جمعه یک ویژگی خاص پیدا می‌کند، حضور مردم در نماز جمعه و استقبال آنها از ستادهای نماز جمعه بیشتر می‌شود، بنابراین باید برنامه‌ریزی دقیق و جامعی در زمینه فرهنگی، انتظامی و پشتیبانی صورت بگیرد تا مردم از فرصت ماه رمضان استفاده کنند.

وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست در ماه رمضان حضور جدی داشته باشند و دین خود را به نماز جمعه ادا کنند، زیرا این وظیفه را دین، خدا، پیغمبر و انقلاب اسلامی بر عهده آنها گذاشته است.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مصلی و ستاد نماز جمعه، پاسخگویی به سئوالات شرعی، نصب بنر و پوستر، ایجاد تسهیل برای رفت و آمد مردم توسط نیروی انتظامی و برگزاری گردهمایی ستادهای نماز جمعه استان در پنجم مرداد از دیگر مواری بود که نماینده ولی فقیه برای برگزاری مطلوب نماز جمعه در هفته اول رمضان تاکید کرد.

همچنین نماینده ولی فقیه در لرستان از صدا و سیمای مرکز لرستان خواست با توجه به 24 ساعته شدن شبکه افلاک مراسم برگزاری اولین نماز جمعه ماه رمضان در استان در سالروز پنجم مرداد را به صورت ویژه برنامه از ساعت 10 صبح به طور مستقیم پخش کند.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول