اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین:

شهدای محراب افتخارات نمازهای جمعه سراسر کشور هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین با بیان خصائص شهدای نماز جمعه و شهدای محراب گفت: شهدای محراب افتخارات نمازهای جمعه سراسر کشور هستند.

شهدای محراب افتخارات نمازهای جمعه سراسر کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، احمد احمدی بعدازظهر امروز به بهانه 5 مرداد ماه سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: نماز جمعه به امر مبارک امام راحل از سال 58 شروع شد. و امروز به برکت انقلاب اسلامی 700 نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می­شود.

معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین افزود: از رهگذر این مراسم عبادی ـ سیاسی، رونق روزافزون مصلی‌ها در سراسر کشور و حضور حماسی نمازگزاران گوش به فرمان ولی‌فقیه با الهام از تعالیم رهایی بخش اسلام ناب محمدی (ص) تا انقلاب مهدی (عج) سبب قوام و دوام جمهوری اسلامی و در سطح بین‌المللی موجب بیداری اسلامی در جهان و غلبه ملت‌ها بر دیکتاتورها و زورگویان ظالم جهان شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: یاد و نام امام راحل، احیاگر نماز جمعه و مرحوم آیت‌الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران، و مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین جهرودی  نخستین امام جمعه موقت ورامین و خدمتگزاران نماز جمعه ورامین شهید مرتضی اکبری، شهید سید مصطفی محمودی، شهید سید هادی احمدی، شهید مصطفی زواره و مرحوم‌ها حاج حسن فرجی، حاج سید تقی احمدی، حاج کریم ماهوتچی، حاج سید علی اکبر احمدی و حاج محمد تاجیک و خواهران محترمه همواره در یادهای نمازگزاران می‌‌ماند.

احمدی همچنین شهدای محراب را مورد اشاره قرار داد و گفت: نخستین شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی در 11 آبان 58 در حالی که در روز عید قربان نماز عید خواند به هنگام شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد شعبان، قربانی دین خدا گشت و دست پلید استکبار جهانی از آستین کثیف گروهک منحرف فرقان بیرون آمد و با این جنایت دل امت و امام را جریحه‌دار ساختند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی مرکز ورامین با اشاره به آیت الله سید اسدالله مدنی تاکید کرد: این شهید بزرگوار در روز جمعه 21 مهر ماه 1360 در محراب عبادت در نماز جمعه بر اثر انفجار نارنجک توسط منافقان به شهادت رسید و پس از تشییع با شکوه در تبریز، پیکر مطهرش در حرم حضرت معصومه علیها السلام آرام گرفت.

وی در ادامه به بررسی ابعاد شخصیتی آیت‌الله دستغیب سومین شهید محراب پرداخت و عنوان کرد: ایشان در روز جمعه 20 آذر 1360 و به فاصله کمتر از دو ماه از شهادت آیت الله مدنی هنگامی که عازم محل برگزاری نماز جمعه بود به دست منافقین کوردل به اتفاق همراهانشان شهید گردید، پیکر مطهر فرزند فاطمه زهرا (س) پس از تشییع و عزاداری امت و پیام امام در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شیراز آرام گرفت.

احمدی گفت: چهارمین شهید محراب آیت‌الله سید محمد صدوقی بود در نوزدهم رمضان سال 60 پس از اقامه نماز جمعه در مسجد به شهادت رسید و در همان مسجد هم که قبلاً به عنوان مقبره در نظر گرفته بود پیکر خستگی­ناپذیرش آرام گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: آیت الله سید عطاء الله اشرفی اصفهانی پنجمین شهید محراب بود که. منافقان کوردل در ظهر جمعه 23 مهرماه 1361 در سنگر نماز جمعه کرمانشاه با منفجر کردن نارنجکی، امام جمعه هشتاد ساله و مجاهد پیر راه امام را به شهادت رساندند. پیکر مطهر این لاله خونین پس از تشییع در اصفهان آرام گرفت.

معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه ورامین در پایان تصریح کرد: هدف منافقان از این سری ترورهای زنجیره‌ای ائمه جمعه ایجاد رعب و وحشت در دل این سنگرداران متعهد انقلاب اسلامی و ایجاد تزلزل در سنگر نماز جمعه بود که با شکست مواجه شد و نماز جمعه در کشور عزیز اسلامی مان حتی یک هفته متوقف نشده است، شهدای محراب افتخارات نمازهای جمعه سراسر کشور هستند. 

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول