اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

نماز جمعه بلندترین منبر اسلام و آرام بخش دل‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک نماز جمعه را بلندترین منبر اسلام و آرام‌بخش دل‌ها بیان کرد.

نماز جمعه بلندترین منبر اسلام و آرام بخش دل‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) با اشاره به پنجم مرداد سالروز نخستین اقامه نماز به امامت آیت‌الله سید محمود طالقانی اظهار کرد: نماز جمعه از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است، چرا که ذکر خداست و تقوا و طهارت مهم‌ترین پیام آن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه تحصیل بصیرت و تشخیص حق از باطل است، افزود: روزه‌داری در این ماه سبب پیدایش حکمت، معرفت و حصول انسان به یقین می‌شود.

خطیب جمعه شهر آبیک اضافه کرد: همان‌گونه که قرآن کریم کتاب هدایت است، ماه مبارک رمضان نیز ماه هدایت و سبب رسیدن انسان به راه حق و حقیقت است.

مساجد به مراکز نشر فرهنگ اسلامی وقرآنی تبدیل شوند

امام جمعه شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌هاخاطرنشان کرد: مساجد باید به مراکز نشر دین و فرهنگ اسلامی و قرآنی تبدیل شوند.

موسوی با بیان اینکه آبادانی حقیقی مساجد اقامه نماز و دعا در مساجد است، تصریح کرد: اگر چه از نظر ساختمانی و ظاهری مساجد باید مطلوب باشند، ولی از نظر معنوی احکام اسلام و قرآن کریم در این مراکز مذهبی باید تبیین و تعلیم داده شود.

وی با اشاره به کشتار مسلمانان به دست رئیس جمهور کشور میانمار بیان کرد: بر تمام مسلمانان دنیا واجب است که قتل عام و آواره کردن 20 هزار مسلمان بی‌گناه، بی‌دفاع و بی‌پناه را فریاد بزنند و جنایات بی‌رحمانه و بی‌شرمانه دولت‌مردان این کشور را محکوم کنند.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: مسلمانان جهان باید سکوت مجامع جهانی حقوق بشر که دم از دفاع از حقوق بشر می‌زنند را محکوم کنند، چرا که کشتار مردم بی‌گناه چهره مزدورانه آنان را بیش از پیش آشکار کرده است.

  امام جمعه شهر آبیک اذعان کرد: اینکه رئیس جمهور میانمار مسلمانان را جزو شهروندان محسوب نمی‌کند و آنان را از ابتدایی‌ترین امکانات محروم کرده، بیانگر این است که انسانیت واقعا سقوط کرده است.

تقوا عالی‌ترین توشه انسان برای آخرت است

موسوی با بیان اینکه تقوا عالی‌ترین توشه انسان برای آخرت است، افزود: انسان در پرتو ایمان، تقوا، عمل صالح و جهاد در راه خدا می‌تواند به رستگاری برسد.

وی خاطرنشان کرد: انسان با پرهیز از معاصی و نافرمانی از اوامر و نواهی خدای متعال می‌تواند تقوای الهی را تحصیل کند.

این مسئول با تأکید بر اینکه آحاد جامعه باید مرزبان دین اسلام، معنویت فضایل انسانی و کرامت بشری باشند، افزود: عظمت مرزبانی معنوی به مراتب بیشتر از مرزبانی جغرافیایی است، لذا مردم و مسئولان باید مرزبان انقلاب اسلامی و پاسبان دستاوردها و رهاوردهای خون شهدا باشند. 

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول