اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان:

جلوی توسعه شهرک صنعتی محمودآباد گرفته شود/افزایش آلاینده‌ها در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان خواستار جلوگیری توسعه شهرک صنعتی محمودآباد با توجه به افزایش حجم آلاینده‌ها در اصفهان شد.

جلوی توسعه شهرک صنعتی محمودآباد گرفته شود/افزایش آلاینده‌ها در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان اصفهان، مصطفی بهبهانی ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت افزایش آلاینده‌ها در اصفهان اظهار کرد: تعداد روزهای دارای هوای پاک و عاری از آلاینده‎های تنفسی در شهر اصفهان هر ساله کمتر و کمتر می‎شود.

وی افزود: در چنین شرایطی که مسئولان شهر و استان، رفع و یا کاهش آلودگی‎های زیست‎محیطی را وجهه‎ همت خود قرار داده‎اند و مردم نیز مصرانه از مسئولان شهر و استان درخواست رسیدگی فوری به مسائل زیست‎محیطی را دارند، بعضاً تصمیماتی گرفته می‎‎شود که در تضاد آشکار با ملاحظات زیست‎محیطی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان تصریح کرد: توسعه‎ پالایشگاه اصفهان در شمال شهر در چند سال اخیر با وجود تذکرات دلسوزانه‎ مردم و مقامات استان اتفاق افتاد و اکنون نیز زمزمه‎های توسعه‎ی شهرک صنعتی محمودآباد در مجاورت بلافصل شهر اصفهان شنیده می‎شود که این اتفاقات به هیچ‌وجه به نفع سلامت شهروندان متعهد و مظلوم این شهر تاریخی نیست.

وی خطاب به استاندار اصفهان گفت: با توجه به این که به لحاظ قانونی استقرار هرگونه صنایع جدید و یا توسعه‎ی‎ شهرک‎های صنعتی موجود در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان ممنوع است، از شما به عنوان نماینده‎ دولت در استان اصفهان تقاضا و درخواست می‎شود به هر طریق ممکن که صلاح می‎دانید از توسعه‎ی شهرک صنعتی محمودآباد جلوگیری کرده و اجازه ندهید اصفهان بیش از این با مشکلات زیست‎محیطی مواجه شود.

بهبهانی گفت: در حال حاضر شهر تاریخی اصفهان با مشکلات زیست‎محیطی متعددی مواجه است و آلایندگی‎های ناشی از فعالیت‎ ده‎ها صنعت بزرگ و کوچک در پیرامون شهر، تردد رو به ‎تزاید انواع خودروهای سبک و سنگین در شهر و حومه، استفاده‎ گسترده از انرژی‎های فسیلی، هجوم ریزگردها از طرف غرب کشور، گرمای نامتعارف هوا به دلیل تغییرات اقلیمی، قطع متناوب جریان آب در بستر زاینده‎رود و... همه و همه دست‎به‎دست یکدیگر داده تا هوای سالم را از شهروندان این شهر پُرافتخار جهانی دریغ کنند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول