اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی محقق شد

معرفی 1300 متقاضی مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از معرفی یک‌هزار و 300 متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری به بانک‌ها خبر داد.

معرفی 1300 متقاضی مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و افتخارآفرینان مسابقات ملی مهارت در خراسان جنوبی اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای بسترسازی لازم برای افراد فاقد مهارت و ارتقای مهارت افراد شاغل است.

وی افزود: در حال حاضر 16 مرکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان فعال هستند که پنج مرکز به صورت شبانه‌روزی و 11 مرکز به صورت روزانه به افراد خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از آموزش یک‌میلیون و 950 هزار نفر ساعت در بخش دولتی فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا 8 هزار و 999 نفر در بخش دولتی در سال گذشته آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

خوشایند ادامه داد: همچنین در بخش آموزشگاه‌های آزاد نیز یک‌میلیون و 126 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که در این زمینه حدود 9 هزار نفر در 119 آموزشگاه آزاد آموزش دیده‌اند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته 180 نفر در بحث نظام استاد شاگردی نیز به صورت انفرادی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

*آموزش 72 کارآموز در دوره مهارت‌آموزی اتباع بیگانه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی همچنین از آموزش 72 کارآموز در دوره مهارت‌آموزی اتباع بیگانه طی سال گذشته خبر داد و افزود: برنامه‌های پژوهشی نیز از نیمه دوم سال گذشته فعال می‌شوند و در این زمینه اساتید و نخبگان زیادی در سطح استان شناسایی شده‌اند.

خوشایند از راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از بهمن‌ماه سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز به دنبال پذیرش دانشجو در چند رشته جدید هستیم.

وی به تعداد پروژه‌های عمرانی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اشاره کرد و افزود: کار ساخت 11 پروژه عمرانی در سال گذشته آغاز شده که دو پروژه در حال حاضر به مرحله نهایی رسیده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از افتتاح مرکز تخصصی برق و الکترونیک استان در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: هشت پروژه دیگر نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول