اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان خبر داد

آموزش 240 دانش‌آموز هرمزگانی در قالب طرح "تربیت مهندسین فردا"

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: طی طرحی موسوم به تربیت مهندسین فردا که با هدف شناسایی نخبگان اجرایی می‌شود، 240 دانش‌آموز در این استان آموزش می‌بینند.

آموزش 240 دانش‌آموز هرمزگانی در قالب طرح "تربیت مهندسین فردا"

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عزت‌الله اردشیری صبح امروز در حاشیه دیدار با نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان که با حضور معاونان، سرپرست حراست و دیگر مسئولان بخش‌های اداره‌کل فنی و حرفه‌ای برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال جاری این سازمان اظهار داشت: سه مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در سال جاری در شش رشته با 430 دانشجو در استان آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین در این مدت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بستک نیز با تجهیز چهار کارگاه راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان افزود: توسعه و ارائه رشته‌های جدید در مراکز آموزشی، برگزاری مراحل شهرستانی و استانی سیزدهمین مسابقات ملی مهارت و راه یافتن 12 نفر از 120 شرکت کننده مرحله استانی به مرحله کشوری در رشته‌های مهارتی از قبیل جوشکاری، تهویه، اتومکانیک، طراحی صفحات وب و فضای سبز از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است.

اردشیری در ادامه به تبیین نظام جامع مهارت و طراحی نظام صلاحیت حرفه‌ای، برنامه‌های کاربردی یک ساله براساس سند اشتغال و سند راهبردی مهارت پرداخت و گزارشی از توسعه مشاغل خانگی و تحقق صد درصدی تعهدات این بخش و نیز اشتغال پرداخت.

به گفته وی طرح تربیت مهندسین فردا، از جمله جدیدترین طرح‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ویژه دانش‌آموزان است که در استان در دو رشته طراحی سایت و بورس و تجارت الکترونیک برای دانش‌آموزان در راستای تحقق شعار هر ایرانی، یک مهارت و با هدف ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی ارائه شده است.

وی افزود: شناسایی نخبگان فردا و تقویت روحیه کارگروهی در قشر دانش‌آموز از دیگر مباحثی بوده که در این طرح دیده شده است.

این مسئول افزود: در فاز نخست این طرح با همکاری بخش خصوصی 240 نفر در این رشته آموزش می‌بینند.

به گفته مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان، ویژگی این دوره‌ها آموزش مسئله‌محور است که روشی نوین و در قالب پروژه و مسئله مفاهیم مهارتی انتقال داده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز در ادامه ضمن تقدیر از مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای در امر گسترش مهارت‌آموزی و تاثیر مستقیم آن بر اشتغال و به تبع آن تغییر در نگرش جامعه به کار و کارآفرینی گفت: تلاشگران در این عرصه وظیفه دارند به کارآموز بیاموزند هنگامی که به بازار کار وارد و شاغل شد کار را درست و با کیفیت انجام دهد، زیرا اجناس و خدمات با کیفیت باعث می‌شود مردم از خرید اجناس خارجی رویگردان شوند.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ادامه داد: آموزش اخلاق حرفه‌ای لازمه مهارت‌آموزی است که باید به آن پرداخت.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول