اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری:

رویکرد تقاضا محوری جایگزین عرضه محوری شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: برای اینکه آموزش‌ها را منطبق با نیاز کار اجرا کنیم باید در آموزش‌های مهارتی رویکرد تقاضا محوری را جایگزین عرضه محوری قرار بدهیم.

رویکرد تقاضا محوری جایگزین عرضه محوری شود

نورالله سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در کشور ایران که بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله به عنوان قدرت نخست اقتصادی در منطقه تعریف شده موضوع توجه به تولید ملی و به تبع آن منابع سرمایه‌داری یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های کلان محسوب می‎شود.

وی افزود: در همین راستا با نگاه به عوامل تولید، اهمیت عامل نیروی انسانی در فرآیند تولید انکار ناپذیر بوده و از همین رو برنامه‌ریزی برای بهبود و ارتقای آن امری ضروری است.

سعیدی سهم آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را سهم قابل توجهی دانست و گفت: در این زمینه، سهم آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در توسعه تولیدات ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی سهم قابل توجهی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از متولیان اصلی نظام آموزش مهارتی کشور با استراتژی‌های تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های مختلف تولیدی، ارتقای مهارت شاغلان مراکز تولیدی و اجرای آموزش‌های مبتنی بر تغییرات فناوری برای تحقق اهداف سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش می‌کند.

وی بر اجرایی کردن قوانین برنامه پنجم توسعه در حوزه آموزش‎‌های مهارتی تأکید کرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه کشور با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام به تدوین نظام جامع مهارت و فناوری کرده است که به این استان نیز ابلاغ شده است.

سعیدی با اشاره به اجرای شیوه استاد شاگردی در آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، افزود: برای ایجاد و توسعه رویکردهای نوین آموزشی، الگوهای جدیدی مانند آموزش‌های مجازی، پودمان‌های تکمیلی بین سطوح و آموزش به روش استاد شاگردی نوین طراحی و اجرا شده و تأثیر مثبتی بر روی مهارت آموزش داشته است.

وی ادامه داد: تدوین بیش از هزار و 700 استانداردهای آموزش، شغل و شایستگی از اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای توسعه آموزش‌های مهارتی به ویژه در رشته‌های منطبق با فناوری‌های نوین است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگزینی رویکرد تقاضا محوری به جای عرضه محوری در ارائه آموزش‌ها، گفت: برای اینکه آموزش‌ها را منطبق با نیاز کار اجرا کنیم باید رویکرد تقاضا محوری را جایگزین عرضه محوری در آموزش‎ها قرار بدهیم.

وی ادامه داد: در راستای تقاضا محور کردن آموزش‌های مهارتی به جای عرضه محوری باید بین بخش‌‎های مختلف اقتصادی چه دولتی چه خصوصی تعامل و ارتباط برقرار کنیم.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول