نورالله سعیدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در کشور ایران که بر اساس سند چشمانداز 20 ساله به عنوان قدرت نخست اقتصادی در منطقه تعریف شده موضوع توجه به تولید ملی و به تبع آن منابع سرمایهداری یکی از مهمترین استراتژیهای کلان محسوب میشود.
وی افزود: در همین راستا با نگاه به عوامل تولید، اهمیت عامل نیروی انسانی در فرآیند تولید انکار ناپذیر بوده و از همین رو برنامهریزی برای بهبود و ارتقای آن امری ضروری است.
سعیدی سهم آموزشهای مهارتی فنی و حرفهای را سهم قابل توجهی دانست و گفت: در این زمینه، سهم آموزشهای مهارتی فنی و حرفهای در توسعه تولیدات ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی سهم قابل توجهی است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفهای به عنوان یکی از متولیان اصلی نظام آموزش مهارتی کشور با استراتژیهای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخشهای مختلف تولیدی، ارتقای مهارت شاغلان مراکز تولیدی و اجرای آموزشهای مبتنی بر تغییرات فناوری برای تحقق اهداف سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش میکند.
وی بر اجرایی کردن قوانین برنامه پنجم توسعه در حوزه آموزشهای مهارتی تأکید کرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور در راستای ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه کشور با همکاری دستگاههای ذیربط اقدام به تدوین نظام جامع مهارت و فناوری کرده است که به این استان نیز ابلاغ شده است.
سعیدی با اشاره به اجرای شیوه استاد شاگردی در آموزش مهارتهای فنی و حرفهای، افزود: برای ایجاد و توسعه رویکردهای نوین آموزشی، الگوهای جدیدی مانند آموزشهای مجازی، پودمانهای تکمیلی بین سطوح و آموزش به روش استاد شاگردی نوین طراحی و اجرا شده و تأثیر مثبتی بر روی مهارت آموزش داشته است.
وی ادامه داد: تدوین بیش از هزار و 700 استانداردهای آموزش، شغل و شایستگی از اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور برای توسعه آموزشهای مهارتی به ویژه در رشتههای منطبق با فناوریهای نوین است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگزینی رویکرد تقاضا محوری به جای عرضه محوری در ارائه آموزشها، گفت: برای اینکه آموزشها را منطبق با نیاز کار اجرا کنیم باید رویکرد تقاضا محوری را جایگزین عرضه محوری در آموزشها قرار بدهیم.
وی ادامه داد: در راستای تقاضا محور کردن آموزشهای مهارتی به جای عرضه محوری باید بین بخشهای مختلف اقتصادی چه دولتی چه خصوصی تعامل و ارتباط برقرار کنیم.
انتهای پیام/و20/چ3000